Sökning: "medie etnografi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden medie etnografi.

  1. 1. Filmpedagogik i en digital era : att sätta barnen och kameran i centrum

    Master-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Linda Sternö; [2017]
    Nyckelord :Filmpedagogik; Camera obscura; Medie- och informationskunnighet; Filmkunnighet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka filmpedagogik i en digital era, genom att sätta barnen ochkameran i centrum. Studien placerar sig inom forskningsområdet visuell kultur och är gjordmed hjälp av dubbla perspektiv; det konstnärliga/praktiska och det vetenskapliga/pedagogiska. LÄS MER

  2. 2. Terapeutiska livsberättelser : En etnografisk studie av kommunikation på ett internetforum

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Anna Repo; [2015]
    Nyckelord :Livsberättelse; narrativanalys; internet; identitet; normalitet; avvikande; tabu; föräldraskap;

    Sammanfattning : Att presentera sig själv med en berättelse är i vårt samhälle ett integrerat sätt att formulera och förmedla erfarenheter och kunskaper till andra vi möter. Genom berättelser artikulerar vi våra erfarenheter och tankar, samt skapar mening åt vår tillvaro. LÄS MER

  3. 3. Vem leder organisationens narrativ? : En jämförelse mella Kvinnojouren Emblas och Rädda Barnens kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Rebecca Pakola Monsen; [2013]
    Nyckelord :Kvinnojouren Embla; Save the Children; supersize and theory 2.0; public relations; Facebook; Kvinnojouren Embla; Rädda Barnen; supersize och teori 2.0; publika relationer; Facebook;

    Sammanfattning : Det är inget nytt att undersöka interaktioner på Facebook, dock är det oftast ur privatpersoners synvinkel Facebook undersöks och inte lika ofta ur en organisations synvinkel. Den här studien syftar till att fylla en del av gapet i medie- och kommunikationsforskningen om hur ideella organisationer beter sig på Facebook genom att undersöka den narrativa processen hos två ideella organisationer och hur delaktiga användare är i organisationernas berättelse beroende på organisationens storlek, Kvinnojouren Embla och Rädda Barnen. LÄS MER

  4. 4. Varför leder inte lyckad FoU-kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helena Mortenius; [2007]
    Nyckelord :Forskning och Utveckling FoU ; kommunikation; kultur; etnografi; attitydförändring; självbild; organisation; socialisation; internalisering.;

    Sammanfattning : Titel: Varför leder inte lyckad Forsknings- och Utvecklings (FoU) - kommunikation till förändrat beteende? En etnografisk studie inom Primärvården Halland. Författare: Helena Morténius Utbildning: Medie- och kommunikationsvetenskap, 61-80p, VT 2007. LÄS MER