Sökning: "medie fenomen blogg"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden medie fenomen blogg.
1. A disgrace to the human race? Nakenprotest och kroppspolitik i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats har jag granskat tre aktuella debatter som spridit sig och framkallat starka reaktioner via internet och sociala medier. I samtliga debatter har en kvinna och hennes kropp hamnat i fokus och blivit temat för diskussionen på grund av att hon på något sätt avvikit från normen och den normativa bilden av kvinnlighet. LÄS MER
2. Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster. Författare Frida Eriksson och Hanna Tomic Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin Vt - 2011 Antal ord 19 943 Syfte Kartlägga vilken närvaro svensk dagspress har i mobila tjänster. LÄS MER
3. Fem myror är fler än fyra elefanter. I FRA-debatten gick bloggare samman och utmanade dagspressen.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Fem myror är fler än fyra elefanter Författare: Lina Hultén och Yanni Umeland Handledare: Annika Bergström Examinator: Oscar Westlund Utbildning: Göteborgs Universitet Institutionen för journalistik och masskommunikation Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap 15hp Termin: Höstterminen 2008 Sidantal: 48 sidor Uppdragsgivare: Dagspresskollegiet Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur dagspressen förhåller sig till bloggar i nyhetsrapporteringen. Metod och material: Kvalitativ innehållsanalys av 122 tidningsartiklar och 34 bloggar. LÄS MER
4. Personal Influence 2.0 : En kvalitativ studie om hur olika generationer förhåller sig till influencers
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract In the modern era of social media influencers have assumed a more prominent role and become a wellknown phenomenon. Many companies today choose to enter in to marketing programs of influencers promoting the company`s products through their own social channels e.g. on Instagram or blogs. LÄS MER