Sökning: "medie kommunikation B"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden medie kommunikation B.

  1. 11. “Alltså man vill ju ändå ha mycket likes” : en kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Klara Thorell; Sofia Karlefeldt; [2017]
    Nyckelord :bekräftelsebehov; instagram; gymnasietjejer; könsroller; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet; “Alltså man vill ju ändå ha likes. En kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov och det sociala spelet på Instagram”, författad av Klara Thorell & Sofia Karlefeldt. LÄS MER

  2. 12. Stad i snö

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Eriksson; Filippa Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Stockholmsnorm; lokaltidningar; nyhetsvärdering; massmedia; snöstorm; General Works;

    Sammanfattning : Stad i Snö är en B-uppsats författad av Johan Eriksson och Filippa Lundberg, studenter i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsen har sitt ursprung i en diskussion om en Stockholmsnorm som påverkar massmediernas nyhetsvärdering och om det urval av nyheter de gör påverkar hur stort utrymme som Stockholm får i massmedier. LÄS MER

  3. 13. Vad får det lov att vara : skjorta eller tvångströja? En kvalitativ textanalys av klädannonsers kön- och genusporträttering i Veckorevyn

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sasha Naess; Victoria Dahlström; [2016]
    Nyckelord :Veckorevyn; genus; stereotyper; textanalys; annonsering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad får det lov att vara - skjorta eller tvångströja? är en kvalitativ textanalys som undersöker hur annonser i kvinnomagasinet Veckorevyn porträtterat kön och genus. Uppsatsen är på B-nivå och är skriven av Victoria Dahlström och Sasha Naess i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Instutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. LÄS MER

  4. 14. Snapchat : jakt på uppmärksamhet eller frigörelse av jaget?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Adam Mattebo; Jakob Lundgren; [2016]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Den författades av Jakob Lundgren och Adam Mattebo under ämnet media- och kommunikationsvetenskap och den är skriven på en B-nivå. LÄS MER

  5. 15. Förorten mitt i stan : en kvalitativ textanalys av hur området Seved i Malmö skildras i den lokala dagstidningen Sydsvenskan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johanna Persson; Niklas Gustafsson; [2015]
    Nyckelord :stereotyper; bostadsområden; massmedier; nyhetsrapportering; textanalys; Seved; Social Sciences;

    Sammanfattning : Förorten mitt i stan - en kvalitativ textanalys av hur området Seved i Malmö skildras i den lokala dagstidningen Sydsvenskan är en uppsats på B-nivå skriven av Niklas Gustafsson och Johanna Persson i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Syftet med studien har varit att undersöka nyhetsrapporteringen kring bostadsområdet Seved i Malmö. LÄS MER