Sökning: "medie kommunikation Uppsala universitet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden medie kommunikation Uppsala universitet.

  1. 1. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Disa Sewerin; Andrea Lundin; [2018]
    Nyckelord :utvärdering; extern kommunikation; indirekta värden; legitimitet; anseende;

    Sammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER

  2. 2. "Ska vi boka?" : En kvalitativ undersökning av TUI:s kommunikation och interaktion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Daniella Oldeskog; Caroline Olaisen; [2016]
    Nyckelord :Rotation Curation; Interaction; Word of Mouth; Social Media; Strategic Communication; TUI; rotationskuratering; interaktion; word of mouth; sociala medier; strategisk kommunikation; TUI;

    Sammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka den interaktion som följer två kommunikationsstrategier på resebolaget TUI:s Instagramkonto och faller inom det medie- och kommunikationsvetenskapliga fältet. För att uppfylla studiens syfte utformas en huvudfråga och två stödfrågor, som utgör utgångspunkten för uppsatsens resultat- och analysdel. LÄS MER

  3. 3. Do we have a common interest? : Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Sean Rembe Mc Hugh; Amanda Gibbs Sjödin; [2015]
    Nyckelord :political communication; strategic communication; reputation management; relationship marketing;

    Sammanfattning : Title: Do we have a common interest? - Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook. Authors: Amanda Gibbs Sjödin & Sean Rembe Mc Hugh Course: Medie- och Kommunikationsvetenskap C, Bachelor Thesis Paper, 15hp, HT 2014. LÄS MER

  4. 4. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 5. Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Bergenfelz; [2012-09-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet Författare: Lisa Bergenfelz Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs Universitet (JMG) Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Ulrika Andersson Sidantal/Antal ord: 44 sidor/15 487 ord inklusive källförteckning samt bilagor. LÄS MER