Sökning: "medie och kommun"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden medie och kommun.
1. “If I was told about the Lucia tradition - I would have loved to join” : A qualitative study on how Swedish For Immigrants (SFI) students experience a sense of belonging through communication.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study aims to bring awareness about culture and social integration to investigate how newly arrived immigrants in a Swedish municipality experience their process of social inclusion, through communication whilst learning the Swedish language. The knowledge of a host country language helps an individual with cultural adaptation and integration. LÄS MER
2. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER
3. Att fånga den nutida känslan av en tradition i en visuell identitet : Hur en nutida visuell identitet för de traditionella midsommarfirandena i Leksands kommun bör utformas utifrån målgruppens brand image
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Midsommarfirandet i Leksand är troligen världens största traditionella midsommarfirande. Det är en tradition som sträcker sig långt tillbaka i tiden och firas än idag i flera byar och orter i Leksands kommun under ett par veckors tid. LÄS MER
4. Lokaltidningarnas gestaltning av de största privata arbetsgivarna : En studie om lokalortspressens gestaltning av lokalsamhällets största privata arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Företagen får större och större möjlighet att själva välja hur nyheter om företaget ska framställas, samtidigt som journalisterna ständigt kämpar mot deadlines och fortsatta krav på hög läsning. Syftet med studien är att med avstamp i gestaltningsteorin undersöka hur de tre största medieföretagen inom landsortspress i Sverige bevakar den största privata arbetsgivaren på orten. LÄS MER
5. ARG : engagemang i tider av missnöje
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen ARG – medborgarengagemang i tider av missnöje ämnar undersöka engagemanget i protesterna mot Lunds kommuns förslag om byggnationen i Kvarteret Galten. Frågeställningen syftar på hur engagemang kan förstås utifrån teorier om medborgarkultur, emotioner och engagemang samt utifrån Pierre Rosanvallons (2006) teori om motdemokrati och det rådande missnöjet gentemot politiker och det politiska systemet. LÄS MER