Sökning: "medie och kommunikationsvetenskap halmstad"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden medie och kommunikationsvetenskap halmstad.

  1. 1. Samhällsansvar som kommunikativt verktyg : En studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefine Håkansson; Olivia Ahlberg; [2016]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; konsumtionsliv;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Samhällsansvar som kommunikativt verktyg - en studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR. Författare: Olivia Ahlberg och Josefine Håkansson Handledare: Malin Hallén Examinator: Linus Andersson Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Medie- och kommunikationsvetenskap [15hp] Termin: VT-16 Antal ord: 13 224 Syfte och frågeställningar: Uppsatsens syfte är att bidra till djupare förståelse för Lindex kunders uppfattningar av företagets CSR-arbete. LÄS MER

  2. 2. ”Vi behöver finnas i sociala medier” : - En kvalitativ studie om hur Göteborgs stad interagerar med sina invånare med hjälp av sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Alexander Lätt; Damir Grande; [2016]
    Nyckelord :sociala medier; interagerande; kommun; Habermas offentlighetsteori; Tvåstegshypotesen;

    Sammanfattning : Abstract Titel: ”Vi behöver finnas i sociala medier” – En kvalitativ studie om hur Göteborgs stad interagerar med sina invånare med hjälp av sociala medier. Författare: Alexander Lätt och Damir Grande Handledare: Ebba Sundin Examinator: Linus Andersson Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i medie- och kommunikationsvetenskap [15 hp] Termin: VT-16 Antal ord: 15 386 Syfte och frågeställningar: Syftet är att undersöka hur Göteborgs stad använder sig av sociala medier för att interagera med invånarna i staden, samt att undersöka hur Göteborgs stads framtida användning av sociala medier kan se ut såväl som att se hur Göteborgs stad fungerar som en opinionsbildare eller ej. LÄS MER

  3. 3. Kvinnlig konstruktion och konsumtion i ELLE : En kvantitativ innehållsanalys av redaktionell text och reklam i ett modemagasin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för samhällsanalys (CESAM)

    Författare :Johanna Walldén Persson; [2016]
    Nyckelord :konsumtion; modemagasin; ideal; reklam; genus;

    Sammanfattning : Titel: Kvinnlig konstruktion och konsumtion i ELLE  Författare: Johanna Walldén Persson                                                    Handledare: Ronny Severinsson  Examinator: Ebba Sundin Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i medie- och kommunikationsvetenskap (15 hp)  Termin: VT16 Antal ord: 13 229 Syfte och frågeställningar: Syftet med denna uppsats är att urskilja på vilket sätt kvinnlighet framställs och upprätthålls i förhållande till konsumtion i tidningsmagasinet ELLE. Från olika håll i samhället finns krav på hur kvinnor ska vara. LÄS MER

  4. 4. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Hultberg; [2014]
    Nyckelord :Ekologisk hållbarhet; PR- strategi; externkommunikation; diskursanalys; varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : Syfte:  Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor.    Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke?  Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER

  5. 5. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sophie Björkqvist; Elina Schüler; [2013]
    Nyckelord :Politik; retorik; personligt varumärkesbyggande; presidentkandidat; kandidatfruar;

    Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER