Sökning: "medie- och kommunikationsvetenskap kandidatuppsats"

Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden medie- och kommunikationsvetenskap kandidatuppsats.

  1. 6. Alla vägar leder till samma kommunikationsplan : - En kandidatuppsats om den strategiska kommunikationsplanen i offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Eva Eriksson; Madeleine Jenderman; [2017]
    Nyckelord :institutionalisering; kommunikationsplan; offentlig sektor; strategisk kommunikation; normer.;

    Sammanfattning : Problem och syfte:
Syftet med studien är att undersöka om normer och förväntningar för hur en kommunikationsplan bör vara uppbyggd, i både begrepp och struktur, förekommer i svenska kommuners övergripande kommunikationsdokument. Det här syftet finns för att urskilja huruvida institutionalisering förekommer i kommunernas material, eller om kommuners olika förutsättningar skapar olika situationsanpassade kommunikationsplaner. LÄS MER

  2. 7. Privatleasing : En studie i medias skildring av privatleasing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Mattias Beer; [2017]
    Nyckelord :Privatleasing; kvantitativ innehållsanalys; dagstidningar; Agenda setting;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Medias skildring av privatleasing Författare: Mattias Beer   Handledare: Jonas Jonsson Examinator: Sven Ross Typ av arbete: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms Universitet Tidpunkt: Höstterminen 2016 Antal ord: 11 441 Syfte och frågeställning: Att undersöka hur två svenska dagstidningar valt att skildra privatleasing under en vald period. Detta görs genom att besvara följande frågeställning: På vilket sätt skildrar Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet konceptet privatleasing i sina tidningsartiklar under tidsperioden 1 januari 2015 till och med den 1 oktober 2016? Metod och material: Kvantitativ innehållsanalys på samtliga artiklar publicerade i Dagens Nyheter samt Svenska Dagbladet under perioden 1 januari 2015 till 1 oktober 2016. LÄS MER

  3. 8. LIVETS FJÄRRKONTROLL En studie om attityder till mobiltelefonen i vårt sociala liv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Ardin; [2016-09-08]
    Nyckelord :telefonvanor; Smartphone; socialt samspel; social interaktion; uppförandekoder; normer; mobiltelefon;

    Sammanfattning : Titel: Examensarbete: Livets fjärrkontroll – en studie om attityder till mobilanvändning i vårt sociala liv Kandidatuppsats Program: Medie-och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Annika Bergström Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 46 (inkl referenser och bilagor) Antal ord: 19775 Syfte: att undersöka unga svenskars attityder och normer till användandet av mobiltelefon i sociala situationer Metod: Kvalitativa fokusgrupper Material: Transkriberat material från tre stycken fokusgruppsintervjuer Resultat: Resultatet av fokusgrupperna visar att mobiltelefonen är en viktig del i individernas liv. Man använder bland annat telefonen till att organisera sina aktiviteter, hålla kontakt med andra och som ett sökverktyg. LÄS MER

  4. 9. ”Mm..ah..jajaja, jag lyssnar!” En kvalitativ studie om språkliga könsskillnader i två svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Johansson Fager; Matilda Abrahamsson; [2016-09-08]
    Nyckelord :Alex och Sigge; podcast; genus; sociolingvistik; språkskillnader; medielogik; medium; Hannah och Amanda;

    Sammanfattning : Titel: ”Mm.. ah.. LÄS MER

  5. 10. Mediemoralen går bananas! : dokumentärfilmen i en globaliserad värld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Persson; [2016]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : “Mediemoralen går Bananas!” är en kandidatuppsats skriven av Johanna Persson i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. I studien undersöks dokumentärfilmens plats och ansvar i en globaliserad värld. LÄS MER