Sökning: "medieeffekter"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet medieeffekter.
6. Vem va' det som kasta'? - En fallstudie av den svenska nyhetsrapporteringen i samband med fotbollsrelaterat läktarvåld.
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Vem va’ det som kasta’? – en fallstudie av den svenska nyhetsrapporteringen i samband med fotbollsrelaterat läktarvåld Författare: Jimmy Modin och Arvid Nikka. Enhet: Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. LÄS MER
7. De svenska nazisterna : en kvalitativ undersökning av de svenska nationalsocialisternas mediestrategier under 30-talet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Nationalsocialisterna i Sverige hade under 1930-talet sitt största och effektivaste medieorgan i tidningen Den Svenske Nationalsocialisten (DSN) och genom tidningen använde de sig av mediestrategier för att föra fram sina budskap till det svenska folket. I uppsatsen undersöker vi vad för sorts mediestrategier det handlade om och hur de svenska nationalsocialisterna arbetade för att bli hörda och skapa en opinionsbildning. LÄS MER
8. Barnet framför TV n : en kvalitativ undersökning med djupintervjuer om barn och TV ur ett föräldraperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för arbete, ekonomi och hälsa (HTU)Sammanfattning : .... LÄS MER
9. SJ, nyheterna & resenärerna : En uppsats om nyhetsrapporteringen kring SJ AB och om dess återspegling hos SJ: s resenärer
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med uppsatsen ”SJ, nyheterna & resenärerna. En uppsats om nyhetsrapporteringen kring SJ AB och om dess återspegling hos SJ:s resenärer” är att dels undersöka vad SJ:s resenärer har för uppfattning om SJ och om det häri finns någon parallell till dagstidningarnas rapportering om SJ. LÄS MER