Sökning: "mediekanal"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet mediekanal.
1. Företagsstrategi & mediemix : En kvantitativ studie av mediemixen för olika företagsstrategier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag har olika sätt att se på kundrelationer och de marknader där de är verksamma. De har olika prioriteringar beroende på använd strategi och skillnader bör därför finnas i företagens arbete i stort, så också i marknadsföringsarbetet. LÄS MER
2. Strategier i rysk informationskrigföring mot Sverige : en analys av narrativet i mediekanalen RT
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Rysk informationskrigföring pågår över tid, i fred såväl som i krig. Långsiktiga politiskt, centralstyrda aktiviteter planeras och genomförs för att söndra och försvaga en motpart. Ett av Rysslands verktyg i informationskriget är dess statskontrollerade mediekanal RT som har en internationell kanal. LÄS MER
3. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER
4. Värderad internkommunikation : En studie om hur internkommunikation kan uppnå samförstånd
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Modebranschen är snabbrörlig, och för H&M koncernen med ett expansionsmål på 10-15 % butiker per år innebär det höga krav på organisationen och medarbetarna. Den interna organisationsstrukturen är under ständig utmaning och därmed följer kraven på att internkommunikation måste vara dynamisk. LÄS MER
5. Instagram som mediekanal för varumärkesspridning - en fallstudie av Stadiums selfiekampanj #whatsyourdistance
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Idag publiceras stora mängder bilder, och framförallt selfies, i olika sociala nätverk. Uppsatsensyftar till förstå företags användande av fenomenet selfiekampanjer på sociala medier.Varumärkesspridningen och marknadsföringsstrategin undersöks, dessutom studerasdeltagarnas beteendemönster vid publiceringen av bilder. LÄS MER