Sökning: "mediekanal"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet mediekanal.

  1. 1. Företagsstrategi & mediemix : En kvantitativ studie av mediemixen för olika företagsstrategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Elestedt; Albin Lundell; [2023]
    Nyckelord :Mediekanal; Mediemix; Företagsstrategi; Low-Cost Defender; Differentiated Defender;

    Sammanfattning : Företag har olika sätt att se på kundrelationer och de marknader där de är verksamma. De har olika prioriteringar beroende på använd strategi och skillnader bör därför finnas i företagens arbete i stort, så också i marknadsföringsarbetet. LÄS MER

  2. 2. Strategier i rysk informationskrigföring mot Sverige : en analys av narrativet i mediekanalen RT

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Lisa Lanevik; [2022]
    Nyckelord :Strategiskt narrativ; informationskrigföring; aktiva åtgärder; antagonistiska narrativa strategier; narrativ analys;

    Sammanfattning : Rysk informationskrigföring pågår över tid, i fred såväl som i krig. Långsiktiga politiskt, centralstyrda aktiviteter planeras och genomförs för att söndra och försvaga en motpart. Ett av Rysslands verktyg i informationskriget är dess statskontrollerade mediekanal RT som har en internationell kanal. LÄS MER

  3. 3. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Värderad internkommunikation : En studie om hur internkommunikation kan uppnå samförstånd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Malin Johansson; Ida Weidman; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modebranschen är snabbrörlig, och för H&M koncernen med ett expansionsmål på 10-15 % butiker per år innebär det höga krav på organisationen och medarbetarna. Den interna organisationsstrukturen är under ständig utmaning och därmed följer kraven på att internkommunikation måste vara dynamisk. LÄS MER

  5. 5. Instagram som mediekanal för varumärkesspridning - en fallstudie av Stadiums selfiekampanj #whatsyourdistance

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sara Månsson; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala nätverkssajter SNS ; Instagram; Selfie; Marknadsföringsstrategi; Varumärkesspridning; Selfiekampanj; Kändisstöd;

    Sammanfattning : Idag publiceras stora mängder bilder, och framförallt selfies, i olika sociala nätverk. Uppsatsensyftar till förstå företags användande av fenomenet selfiekampanjer på sociala medier.Varumärkesspridningen och marknadsföringsstrategin undersöks, dessutom studerasdeltagarnas beteendemönster vid publiceringen av bilder. LÄS MER