Sökning: "mediekanaler till reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden mediekanaler till reklam.

  1. 1. Project Loveday : Föreställningar i fan-producerade reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Hetting; Oskar Bouveng; [2018]
    Nyckelord :Fandom; Tesla; user-generated content;

    Sammanfattning : Tesla är ett multinationellt företag som tillverkar och säljer elbilar bland många andra produkter och tjänster. Vår studie kommer primärt fokusera på Tesla Motors, den del av företaget som producerar och säljer bilar. LÄS MER

  2. 2. Intersektionalitet och simulerad historia : En intersektionell studie av det historiska samhället i Assassin’s Creed

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jacob Elfwing; David Morin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Historia finns överallt i samhället. Den möter oss passivt genom monument, byggnader och våra medmänniskor. Vi möter den också aktivt förmedlad i olika mediekanaler i form av reklam, undervisning och underhållning. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av organisationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emma Nordström; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; strategier; möjligheter; risker; mun-till-mun kommunikation; viral marknadsföring; Facebook; Twitter; Instagram; vägledning;

    Sammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER

  4. 4. Kreativa marknadsföringskomponenter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Moa Falk; Johanna Tjärnlund; [2014]
    Nyckelord :Kreativitet; originalitet; humor; storytelling; creativity; marketing; creative marketing; originality; humour; storytelling; celebrity endorsement; video commercial; marknadsföring; kreativ marknadsföring; kändiseffekt; reklamfilm;

    Sammanfattning : Syfte: Mänskligheten strävar alltid efter att utvecklas och kreativitet är en central del i processen då världen ständigt blir mer komplex. Forskning inom området kreativitet är således en nödvändighet för ett modernt och framåtsträvande samhälle. LÄS MER

  5. 5. James Bond : Relationen mellan film och produktplaceringar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Elvira Björkman; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Behovet av produktplaceringssamarbeten ökar eftersom traditionell reklam minskar i effektivitet samtidigt som filmproduktioner kräver större budgetar. Bondfilmer har lockat publik i 50 år vilket gör det möjligt att studera relationen mellan filmernas karaktär och produktplaceringar ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER