Sökning: "mediekoncern"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet mediekoncern.
1. De oberoende förlagens kamp mot giganterna : En kvalitativ intervjustudie om hur vertikal integration påverkar tolv oberoende förlagsexponering och konkurrensstrategier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker hur tolv oberoende förlag upplever att det är att verka i enägarkoncentrerad bokbransch där de konkurrerar mot vertikalt integrerade mediekoncerner.Studiens fokus ligger på hur respondenterna upplever att den vertikala integrationen påverkarderas möjligheter till exponering på olika typer av plattformar, samt på hur detta formar deoberoende förlagens strategier för konkurrens. LÄS MER
2. Great minds think alike En kvantitativ studie av utrikessidornas innehåll i 36 tidningar inom Mittmedia, Gota Media, Bonnier och Stampen.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to investigate the news reported on the foreign pages of 36 newspapers owned by four of the largest media groups in Sweden; Mittmedia, Gota Media, Bonnier and Stampen. Our aim was to examine what the distribution looked like between the self-produced foreign material and the material that was produced by news agencies. LÄS MER
3. Informationssäkerhet i en mediekoncern : Ett penetrationstest med inriktning på datautvinning och social-engineering
Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Målet med denna rapport är att studera informationssäkerheten på ett företag i den svenska mediebranschen. Att upprätthålla en bra informationssäkerhet är särskilt viktigt för ett medieföretag, då de dagligen hanterar källskyddat material. LÄS MER
4. Journalistikken i den trykte presses nødvendighed for et fungerende mediebillede
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Mediekoncerner har i årevis kæmpet med faldende annoncesalg, til dels fordi den teknologiske udvikling har flyttet annoncekronerne ud på platforme der ikke giver samme indtjening som tidligere. Det har betydet at etablerede dagblade er blevet presset til det yderste på både deres arbejdsmetoder og i den udvikling de har været tvunget til at følge for at overleve. LÄS MER
5. ”VI MÅSTE VARA DÄR FOLK ÄR” : En studie om användningen av sociala medier i en mediekoncern
Kandidat-uppsats, Arbete och arbetsliv; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna undersökning har varit att titta på hur uppfattningar kring sociala medier ser ut på en mediekoncern i Östergötland samt hur sociala medier används. Vi har även studerat behovet av en policy som kan vägleda användningen av sociala medier och vad denna i så fall bör innehålla. LÄS MER