Sökning: "mediemix"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet mediemix.

  1. 1. Företagsstrategi & mediemix : En kvantitativ studie av mediemixen för olika företagsstrategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Elestedt; Albin Lundell; [2023]
    Nyckelord :Mediekanal; Mediemix; Företagsstrategi; Low-Cost Defender; Differentiated Defender;

    Sammanfattning : Företag har olika sätt att se på kundrelationer och de marknader där de är verksamma. De har olika prioriteringar beroende på använd strategi och skillnader bör därför finnas i företagens arbete i stort, så också i marknadsföringsarbetet. LÄS MER

  2. 2. Dagens färgstärka apotek - En kvalitativ studie om hur Apoteket AB arbetar med visuell och digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Michaela Ekelund; [2016]
    Nyckelord :communication; digital communication; brand loyalty; customer relationships; graphic identity; brand; media; visual communication;

    Sammanfattning : År 2009 upphörde apoteksmonpolet i Sverige och Apoteket AB blev därmed mer konkurrensutsatt än någonsin. Det resulterade även i att deras behov av att särskilja sig från de nystartade kedjorna och butikerna ökade rejält och därför fick företagets varumärke, kommunikationsstrategier och val av kommunikationskanaler mycket stor betydelse. LÄS MER

  3. 3. Kommer produktplacering att ersätta traditionell TV-reklam?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Bornander; Annika Hed; Anna Ramstedt; [2007]
    Nyckelord :Produktplacering; TV-reklam;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka om produktplacering kommer att ersätta TV-reklam. Produktplacering och TV-reklam behandlas i denna uppsats ur mediekonsulters synvinkel. Studien har genomförts genom en kvalitativ analys, där uppsatsens empiriska material har hämtats från fem experter inom produktplacering och TV-reklam. LÄS MER

  4. 4. Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Ehn; Hannah Nordenskjöld; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På den svenska mediemarkanden har det skett förändringar, vilket resulterat i att konsumenters medievanor fragmenterats. Trots att antalet medier ökat så har den sammanlagda tiden som en person spenderar med de olika medierna inte tilltagit. Samtidigt som en individ ser på Tv, kan denne lyssna på radio och/eller chatta på Internet. LÄS MER