Sökning: "medieproduktion"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade ordet medieproduktion.
1. Filmklippning - En reflexiv analys
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsats har jag undersökt arbetsprocessen bakom filmklippning med Donald A. Schöns teorier om praktisk reflexiv analys som utgångspunkt. Analysen tog stöd i teorier kopplade till filmklippning och filmteori. Anteckningar som gjorts under arbetsprocessen utgör forskningsunderlaget i uppsatsen. LÄS MER
2. Utomjordingarna invaderar! : En filmanalys av “det första mötet” Independence Day och Arrival utifrån ett postkolonialt perspektiv.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur de filmtekniska greppen ljus/färgsättning och kameraarbete används för att skildra Science fiction- tropen “det första mötet” mellan utomjording och människa i filmerna Arrival och Independence Day. Uppsatsen undersöker även hur utomjordingarna i filmerna används som representationer för det representationsteoretiska begreppet Den andre. LÄS MER
3. Lokala plattformar i en global värld : En kvalitativ studie om upplevd trovärdighet på delningsplattformar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Through digital sharing platforms users can rent, exchange, rideshare and sell items without having to go to a physical marketplace. Although these sharing platforms have global reach, they don’t provide services in smaller cities, towns, and villages. LÄS MER
4. _V2 : Revisionshistorik för modern medieproduktion
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This study explored versioning challenges that digital creative workflows often present to users. The purpose of this paper was to investigate potential solutions towards a seamless and efficient workflow for creative media producers that aligns with global sustainability goals. LÄS MER
5. Lärarperspektiv på formativ feedback : En kvalitativ studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ska utformas för att öka elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : En studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ökar elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling. Denna studie undersöker lärares perspektiv på formativ feedback som en aktiv del i att möjliggöra kunskapsutveckling i digitala praktiskt estetiska kurser. LÄS MER
