Sökning: "medieprogrammet"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet medieprogrammet.
1. Elevers tankar efter 3 år på medieprogrammet : Hur ser de på sin framtid och val av utbildning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Hur uppfattar studenter tankebokensimplementering i Web 2.0-verktyg? : En kvalitativ studie om hur studenter uppfattar tankeböckers implementering i Web 2.0-verktyg
Kandidat-uppsats, Avd för medier och designSammanfattning : Studien i denna uppsats är explorativ och förståelseinriktad. Syftet med undersökningen är att undersöka om respondenterna uppfattar att man med hjälp av Web 2.0-verktyg kan stödja lärande utifrån tankebokens koncept.Undersökningen har genomförts på en grupp studenter på Digitala Medieprogrammet vid Högskolan Väst. LÄS MER
3. Instruktionsvideo som undervisningsform : En analys av dess pedagogiska betydelse i gymnasieämnet Medieproduktion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarhögskolan vid Umeå universitet (LH); Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att analysera instruktionsvideon som undervisningsform i ämnet Medieproduktion. Tidigare forskning visade att interaktiva läromedel på ett positivt sätt kunde bidra till lärande. LÄS MER
4. ”Jag tänker mycket när jag ritar, faktiskt…” : en undersökning om bildarbete i samverkan medämnesintegrering i gymnasieskolan
Magister-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka bildämnets potential som integreringsämne och studera hur estetiska lärprocesser som kunskapsform kan ta sig uttryck i gymnasieskolan. Undersökningen bygger på ett intervjumaterial där elever, lärare och skolledare från en gymnasieskola i Storstockholmsområdet berättar om sina erfarenheter kring ämnesintegrering med bildrelaterade kurser. LÄS MER
5. Den ultimata mannen
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER