Sökning: "medierad social interaktion"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden medierad social interaktion.

  1. 1. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Eriksson; Helena Wrete; [2023]
    Nyckelord :authenticity; influencer marketing; influencer marketing agencies; influencer; mediated interaction; social interaction; social media; autenticitet; influencer marketing; influencer marketing-byråer; influencer; medierad interaktion; social interaktion; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER

  2. 2. “Det känns som att jag inte existerar!” : En kvalitativ studie om distansundervisningens påverkan på social interaktion för nyanlända gymnasieelever

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Rweeda Abdulzahra; Stefhan Llanes García; [2021]
    Nyckelord :nyanlända gymnasieelever; distansundervisning; social interaktion; kommunikation; social inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en fördjupad förståelse av hur övergången från fysisk till fjärr- och distansundervisning i samband med Covid-19 förändrat nyanlända gymnasielevers sociala interaktionsmönster inom skolmiljön, samt hur dessa kan påverka deras upplevelser av skolgången. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ ansats där det totalt gjordes sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Interpersonell interaktion på digitala medier : Den sociala betydelsen av digitala medier för unga vuxna när den fysiska interaktionen inte är möjlig eller önskvärd

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Izabella Sjöström; [2021]
    Nyckelord :Interaktion; digitala medier; interpersonell interaktion; kommunikation; medierad kommunikation; unga vuxna; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om interpersonell interaktion på digitala medier och dess sociala betydelse för unga vuxna (20-30 år) när den fysiska interaktionen inte är möjlig eller önskvärd. Den handlar också om medierad interaktion i allmänheten och belyser de digitala mediernas roll för interpersonell interaktion då det sociala landskapet idag präglas av dessa på många sätt. LÄS MER

  4. 4. Medierad mobbning : Åttondeklassares gestaltning av mobbning under medierade livsvillkor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emil Vilgot Wallin; [2021]
    Nyckelord :medialisering; mobbning; noveller; pedagogik; sociala medier; kultursociologi;

    Sammanfattning : I denna uppsats presenteras en kultursociologisk analys av åttondeklassares noveller på temat medierad mobbning, ett begrepp som konstruerats i för studiens syfte: att undersöka mobbning under medierade livsvillkor för barn  och ungdomar. Mot bakgrunden av en tvärdisciplinär genomgång av psykologiska, pedagogiska, sociologiska och medie- och informationsvetenskapliga perspektiv och dess brister så föreslår detta arbete en utgångspunkt, tillika ett metodologiskt bidrag där elever själva får gestalta medierad mobbning genom novellförfattande, en socialpedagogisk approach som bygger på reflektioner kring den kvalitativa intervjun som metod, tillsammans med forskning som använder sig av reader-response. LÄS MER

  5. 5. E-health Immigrants

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanndis Hermannsdottir; Ville Rundquist; Mikael Lidgard; [2018]
    Nyckelord :Nyckelord: e-health; medierad interaktion; onlinevård; medierade läkarbesök; vårdupplevelse; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med studien är att försöka ta reda på varför vårdtagare väljer att söka vård online genom videosamtal samt hur vårdupplevelsen påverkas av att vårdbesöket är medierat. För att uppfylla vårt syfte frågade vi oss vilka som var de huvudsakliga motiven till att vårdtagare kontaktar vårdgivare genom videosamtal samt hur vårdtagare upplever det medierade vårdbesöket. LÄS MER