Sökning: "medierat lärande"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden medierat lärande.

  1. 11. Barns språkutveckling genom lek i olika typer av barngrupper

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katarina Agneta Kasmarvik; [2012]
    Nyckelord :barngrupper; förskola; kognitivt perspektiv; lek; Piaget; sociokulturellt perpsektiv; språkutveckling; Vygotskij;

    Sammanfattning : Språk utgör kommunikation som är en naturlig del av interaktion mellan människor och som består av olika typer av språk till exempel talspråk, kroppsspråk och musik. Kommunikationen börjar redan vid födseln mellan barnet och dess moder genom olika ljud och gester. LÄS MER

  2. 12. Kan artefakter i form av begrepp synliggöra mer kunskap? : En studie om elevers föreställningar om matspjälkningen.

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Alexandra Robertsson; Jessica Schultz; [2012]
    Nyckelord :Artefakter; medierat lärande; matspjälkning; naturvetenskap; vardagsspråk;

    Sammanfattning : I en studie av Granklint Enochson Elevers föreställningar om kroppens organ och kroppens hälsa utifrån ett skolsammanhang (2008) når hälften av eleverna i årskurs nio upp till målen för biologi om matspjälkningen. Samtidigt visar en statistisk undersökning att 90 procent av eleverna når målen för biologi i de nationella proven. LÄS MER

  3. 13. Teater i Undervisningen : fyra TIU-program ur ett sociokulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska och samhällsvetenskapliga ämnen

    Författare :Erik Andersson; Emmalo Lundström; [2008]
    Nyckelord :Teater i Undervisningen; Lärande; Teater; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : De sociokulturella teorierna försöker ge en förklaring till hur lärande går till. TIU är en metod som syftar till lärande och därför tittar vi i denna undersökning på vad de sociokulturella teorierna säger om fyra valda TIU-program. Materialet till denna studie är hämtat från eget material, litteratur samt studenter i Oslo. LÄS MER