Sökning: "mediernas framtid"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden mediernas framtid.
1. "Jag har ju inte riktigt sökt jobb – jag har mera fått". Skärningspunkter mellan slump och hårt arbete - karriärskapande för medie- och kommunikationsvetare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mediernas snabba utveckling skapar en oförutsägbar arbetsmarknad och den höga konkurrens som råder på området kan bidra till ohälsa och kostnader för samhället. Den ställer också krav på att utbildningar i hög grad måste hålla sig uppdaterade för att matcha den föränderliga omvärlden. LÄS MER
2. "Här är sanningen, Sverige!" : Unga flickor med annan etnisk och kulturell bakgrund och deras relation till medier i identitetsskapandet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstract Titel: ”Här är sanningen Sverige!” – Unga flickor med annan etnisk och kulturell bakgrund och deras relation till medier i identitetsskapandet Författare: Nina Gergi Handledare: Eva Åsén Ekstrand Nyckelord: Identitet, identitetsskapande, flickor, genus, medier, relation, etnicitet, kultur, självuppfattning, syriansk-ortodoxa, kurder, ungdomar, unga, medieinnehåll, medieanvändning, mediepåverkan. Syfte Syftet med uppsatsen är att belysa relationen mellan flickor med annan etnisk och kulturell bakgrund och medier. LÄS MER
3. Varför har vi bild? : En studie om bildpedagogers och högstadieelevers uppfattningar om bildämnet och motivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker bildpedagogers och högstadieelevers uppfattningar om bildämnet och motivation för ämnet. Studien fokuserar på motivation för bildämnets relevans för elevernas framtida yrkesverksamhet och kommunikationsmöjligheter. LÄS MER
4. Heja Sverige! : En kritisk diskursanalys av hur svenska medier konstruerar nationell identitet i sin rapportering kring det svenska fotbollslandslaget.
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Studien undersöker hur tre svenska tidningsmedier konstruerade nationell identitet i sin rapportering i samband med det svenska fotbollslandslagets matcher mot Danmark och Portugal i kvalet till världsmästerskapen 2010. Tidningsartiklarna har analyserats med hjälp av kritisk diskursanalys, närmare bestämt Faircloughs tredimensionella analysmodell. LÄS MER
5. Något gammalt blir något nytt : En studie kring Aftonbladets och Expressens TV satsningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Mediernas marknader konvergerar och det finns alltfler medieformer att ta del av samma innehåll på, så utbudet på mediemarknaden förändras. Konkurrensen hårdnar, vilket leder till att medieföretag och deras ägande mediekonglomerat går samman, samt sprider sig horisontellt på flera arenor. LÄS MER