Sökning: "mediernas villkor"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden mediernas villkor.
1. Medieutredningen i media En undersökning av mediers rapportering kring sina egna villkor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka i vilken utsträckning mediers egenintressen påverkar rapporteringen av sådant som berör mediers egna villkor. Hösten 2016 kom slutbetänkandet från statens offentliga utredningar där det presenterades många nya förslag främst kring hur det nya medistödssystemet ska utformas. LÄS MER
2. Uppfattningen av krishanteringen vid en förtroendekris : En fallstudie av fackförbundet Kommunals kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur kriskommunikation vid en förtroendekris används och hur förtroendeingivande kriskommunikationen uppfattas av allmänheten, med utgångspunkt från Image restoration theory. Metod: Studiens metoder består av en kombination av en kvalitativ innehållsanalys och en kvantitativ enkätstudie. LÄS MER
3. Krigsjournalistik - Att rapportera från det bortglömda kriget i Afghanistan
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Förändringar i medieteknologin har möjliggjort att många krig och konflikter idag är mediebevakade och det är ofta händelser i krig går genom journalistiken ut till medborgare. Detta medför en problematik. LÄS MER
4. De apatiska flyktingbarnen - en medialiserad saga om gott och ont
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vi har funnit exempel på de tekniker som medierna använder för att spetsa till en nyhet. Tidningarna har valt ut en ”ond” och en ”god” sida samt placerat flyktingbarnen i mitten som ”offer. Vi har sett tendenser på att rapporteringen inte alltid låter båda sidor av en fråga komma till tals på samma villkor. LÄS MER
5. Fostran till sportkonsumtion : - en innehållsanalys av barnprogrammet Lilla Sportspegeln
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap; Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Barnen som publik har blivit en allt viktigare målgrupp för medieorganisationerna. Det finns en mängd TV-program i olika kanaler som riktar sig mot barnen som publik och många studier är gjorda om innehållet i olika barnprogram, men mycket litet är skrivet om relationen mellan barn och TV-sport. LÄS MER