Sökning: "mediestrategi"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet mediestrategi.
1. Små och Mikroföretag på Sociala Medier : Strategier för marknadsföring över sociala medier på små och mikroföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Den här studien fokuserar på att undersöka varför små och mikroföretag befinner sig på sociala medier och vilka aktiviteter små och mikroföretag genomför på sociala medier. Vi undersöker även om existerande teori på stora företag även kan appliceras på små och mikroföretag. LÄS MER
2. En strategi som engagerar : En kvalitativ studie om B2B företags möjligheter att skapa kundengagemang i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Damaris Chauca Palma och Mikaela Svensson Handledare: Docent Richard Afriyie Owusu Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 hp. VT 2017. LÄS MER
3. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER
4. EN ANALYS AV LUNDS ÖSTRA STADSFÖRSAMLINGS KOMMUNIKATION MED NYINFLYTTADE MEDLEMMAR
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Undersöka Lunds östra stadsförsamlings kommunikation med nyinflyttade medlemmar och jämföra med hur målgruppen upplever kommunikationen för att kunna rekommendera förbättringsförslag. En nulägesanalys kartlägger den befintliga kommunikationen. En målgruppsanalys undersöker målgruppens åsikter och intressen. LÄS MER
5. Sortering, samhälle och sociala medier : En kvalitativ fallstudie av ett kommunägt företags kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: Recycling, society and social media: a qualitative case study of a municipally-owned company’s Facebook communication. The aim of the study has been to, through a case study of a company’s Facebook communication create understanding for how the medium may be used as communication channel in order to achieve effective, engaging communication with the company’s Facebook followers. LÄS MER