Sökning: "mediestrategier"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet mediestrategier.

  1. 1. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  3. 3. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Nordlander; Emma Portar; [2021]
    Nyckelord :städers image; negativ image; platsvarumärke; strategisk kommunikation; Malmö; city image; negative image; place brand; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER

  4. 4. "Kommunikation är nyckeln" : En flerfallsstudie om småföretagares sociala mediestrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Linn Fält; Christina Khater; Eléna Khater; [2020]
    Nyckelord :sociala medier; sociala mediestrategier; Instagram; funktioner; verktyg; kommunikation; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : In a world where digitalisation is growing at a rapid speed and social media is a part of our everyday life, companies have started to adapt to this new way of communicating with their consumers and market their brand. Throughout the years Instagram has grown from a photo-sharing platform to a marketing tool. LÄS MER

  5. 5. Politik på Instagram - På lika villkor : En kvantitativ innehållsanalys av partiledares kommunikation via Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anton Åkerlund; Olivia Åsberg; [2019]
    Nyckelord :Strategisk Politisk Kommunikation; Partiledare; Instagram; Personifiering; Genus;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Dagens fragmenterade medielandskap har skapat nya förutsättningar för den strategiska politiska kommunikationen där väljarrörligheten ökat och kampen om väljarna är större än någonsin. Sociala medier har öppnat upp för politiker att skapa och bibehålla långvariga och ömsesidiga relationer med väljarna och numera är socialakanaler en självklarhet för den svenska politiken. LÄS MER