Sökning: "medieteknik kandidatuppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden medieteknik kandidatuppsats.
1. Spårning av användarens position för snabbare hantering av reseräkningar : Hur kan platsspårning förbättra användarupplevelsen vid ifyllnad av reseräkningar?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar hur ifyllandet av reseräkningar efter tjänsteresor kan förenklas. Det kan hända att en anställd efter en resa har svårt att minnas detaljerade uppgifter om antal körda mil, besökta platser och genomförda aktiviteter. Detta kan leda till att ifyllandet av en reseräkning blir en tidskrävande process. LÄS MER
2. CRM:s och CRM-verktygs påverkan på verksamhetsprocesser samt dess påverkan på måluppfyllelse inom organisationers försäljningsarbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att bidra med kunskap gällande hur och varför CRM och CRM-verktyg används i verksamhetsprocesser och vilken påverkan de har på måluppfyllnad i försäljningsarbetet. Syftet är även att se hur försäljningen inom en organisation uppnår måluppfyllelse till följd av CRM. LÄS MER
3. Ett Digitaliserat Museum : En Fallstudie av Malmö Museers Digitaliseringsarbete
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Digitalisering genomsyrar flera delar av vårt samtida, digitalt mogna samhälle, inklusive den offentliga sektorn, näringslivet och människors fritid. Digitaliseringen samspelar också med intresset för kulturarv och museer i Sverige. LÄS MER
4. Hur beteendeförändringsmodeller kan appliceras i skapandet av en informativ teknisk tjänst i syfte att minska svinn av grönsaker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker hur beteendeförändringsmodellerna “The Behaviour Change Wheel” (BCW), “BCT-Taxonomin” och ”Foggs Behavioural Model” (FBM) kan appliceras i skapandeprocessen av en informativ teknisk tjänst, i syfte att uppnå positiv beteendeförändring gällande svinn av grönsaker hos individer som är medlemmar av andelsjordbruk. I studien undersöks bland annat om deltagarna upplever att den informativa tekniska tjänsten leder till positiv skillnad i beteenden gällande grönsakssvinn, samt vilka specifika komponenter från beteendeförändringsmodellerna som de upplever gör skillnad. LÄS MER
5. Relationshantering på Instagram : En fallstudie om tre restaurangverksamheters förvaltning av kundrelationer genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Skribenterna till denna kandidatuppsats har undersökt kundrelationshantering (CRM) på Instagram, ur ett företagsperspektiv. Studien syftar till att identifiera hur Instagrams funktioner påverkar etablerade teorier gällande CRM. LÄS MER