Sökning: "medieteknik"

Visar resultat 1 - 5 av 622 uppsatser innehållade ordet medieteknik.

  1. 1. Static vs Dynamic Weather Systems in Video Games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Oscar Rehnberg; [2021]
    Nyckelord :Dynamic Weather System Video Games;

    Sammanfattning : Research has shown that creating uniformity in video games has a larger potential to be objectively good. Realistic video games can create uniformity by implementing a dynamic weather system. The purpose of this thesis is to compare dynamic and static weather and their contribution to the overall player satisfaction. LÄS MER

  2. 2. Performance comparison between Apache and NGINX under slow rate DoS attacks

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM); Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Josef Al-Saydali; Mahdi Al-Saydali; [2021]
    Nyckelord :Apache; NGINX; slow HTTP; low rate HTTP; RUDY; slow rate DoS; Slowloris;

    Sammanfattning : One of the novel threats to the internet is the slow HTTP Denial of Service (DoS) attack on the application level targeting web server software. The slow HTTP attack can leave a high impact on web server availability to normal users, and it is affordable to be established compared to other types of attacks, which makes it one of the most feasible attacks against web servers. LÄS MER

  3. 3. An Individual-based Simulation Approach for Generating a Synthetic Stroke Population

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Abdulrahman Alassadi; [2021]
    Nyckelord :Agent-based simulation; microsimulation; modeling; synthetic population; Design Science; Repast Simphony; stroke.;

    Sammanfattning : The time to treatment plays a major factor in recovery for stroke patients, and simulation techniques can be valuable tools for testing healthcare policies and improving the situation for stroke patients. However, simulation requires individual-level data about stroke patients which cannot be acquired due to patient’s privacy rules. LÄS MER

  4. 4. Designval för virtuella karaktärer med artificiell intelligens och deras påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Simon Voss; [2021]
    Nyckelord :Player Experience; Realism; Logic; AI; Virtual Characters; LOD; Management; Resource Management; Video Games; Digital Games; Unity3D; Performance; Spelupplevelser; Realism; Logik; AI; Virtuella Karaktärer; LOD; Management; Resurshantering; Datorspel; Digitala Spel; Unity3D; Prestanda;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur spelupplevelsen i ett "management"-spel förändras om virtuella karaktärer agerar verklighetstroget i sina handlingar och val samt hur en spelutvecklare kan hålla nere påverkan på spelets prestanda och samtidigt bibehålla trovärdigheten hos spelets virtuella karaktärer. Resultat från tidigare forskning om AI-LOD har använts som grund i utvecklingen av en prototyp av ett "management"-spel som sedan testats av åtta deltagare följt av individuella intervjuer gällande deras upplevelser av och reflektioner kring spelet. LÄS MER

  5. 5. Communication, collaboration and belongingness in virtual teams : mapping out enablers and constraints

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Saga Fristedt; [2021]
    Nyckelord :Virtual teams; ICT; Communication; Collaboration; Belongingness; Media Richness; Virtuella team; ICT; Kommunikation; Samarbete; Samhörighet; Media Richness;

    Sammanfattning : In an increasingly digital world, virtual work becomes more common every year. Additionally, virtual work has suddenly become the reality for a large part of the world’s population due to the coronavirus pandemic. Therefore, a study on virtual teamwork is currently of high relevance. LÄS MER