Sökning: "medieutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet medieutveckling.

  1. 1. Kurdiska räven” –reklam för gängkriminaliteten? : En studie av svenska mediers gestaltning ochdramatisering av gängkriminalitetenAlfred Collin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Alfred Collin; Kewin Adolfsson; [2023]
    Nyckelord :Gängkriminalitet; dramatisering; Kurdiska räven; smeknamn på kriminella; kommersialisering och kriminaljournalistik;

    Sammanfattning : Kriminalitet är något som är och alltid har varit aktuellt i samhället. Medias rapportering om den blir därför viktig för vilken uppfattning allmänheten får av kriminaliteten. LÄS MER

  2. 2. Teknik bland journalister - en generationsfråga eller en fråga om teknologisk determinism? : En kvalitativ intervjustudie om hur journalister förhåller sig till teknik utifrån olika lång arbetslivserfarenhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gösta Larsen; Daniel Paprocki; [2021]
    Nyckelord :journalistrollen; dagstidning; professionalisering; deprofessionalisering; teknikutveckling och medieutveckling;

    Sammanfattning : Journalistbranschen befinner sig i ständig förändring och har genomgått en oerhört omfattande utveckling under lång tid. Både journalistiken och journalisterna påverkas av ett ökande teknikfokus, där webbpublicering är det centrala och där medierna konkurrerar med människors uppmärksamhet i allt större utsträckning. LÄS MER

  3. 3. Det var en gång ett samskapat varumärke

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hedda Nilsson; Lovisa Larsson; [2019]
    Nyckelord :Co-creation of value; Storytelling; Varumärkesidentitet; Varumärkesutveckling; DART; Varumärkesimage; Samskapande; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar hur företag i den digitala kontexten kan stärka sin varumärkesidentitet med hjälp av fenomenet co-creation of value, samt vilka utmaningar och möjligheter som finns med användandet. Syftet är att undersöka hur B2C-företag som använder digital marknadsföring kan stärka sin varumärkesidentitet, med hjälp av co-creation of value och storytelling för värdeskapande. LÄS MER

  4. 4. Det förändrade musiklandskapet – Sveriges Radio P3s public service-ansvar i förhållande till en medieteknisk förändring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andrea Knutsson Liljemark; Julia Nygren; [2019]
    Nyckelord :Public service; Sveriges Radio; P3; Spotify; spellistekultur; spellista; musikdistribution; medieutveckling; digitalisering; musik; musikredaktör;

    Sammanfattning : Studien behandlar digitaliseringens påverkan på musiklandskapet i Sverige. Syftet med studienär att förstå om och hur musikdistributionen i ett förändrat musiklandskap, Spotifys spellistekulturoch spellistan Hits idag påverkar P3s musikval. LÄS MER

  5. 5. Skrämseltaktik eller romantisering? En innehållsanalys av Systembolagets två antilangningsfilmer ”Systrar” och ”Bröder”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Astrid Stahlenius; [2019]
    Nyckelord :Systembolaget; User experience; Användbarhet; Plattformsanvändning; Medieutveckling; Innehållsanalys; Gillian Rose;

    Sammanfattning : 2015 och 2016 publicerades Systembolagets två filmer ”Systrar” och ”Bröder” som antilangningsfilmerriktade mot äldre syskon. Denna studie undersöker vilka utvecklingsmöjligheterdet finns för dessa filmer att utveckla sina spridningsmöjligheter. LÄS MER