Sökning: "medium is the message"

Visar resultat 21 - 25 av 79 uppsatser innehållade orden medium is the message.

  1. 21. Spatially Coupled Codes in Turbo Equalization

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Mgeni Makambi Mashauri; [2019]
    Nyckelord :Turbo equalization; spatial coupling; waterfall versus error floor; codes on graphs; iterative receivers; LDPC codes in turbo equalization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In this thesis we investigate the application of spatial coupling in turbo equalization. We show that with spatial coupling we can have a fresh perspective on the trade-off between performance in the waterfall and error floor region often encountered in the choice of codes for turbo equalization. LÄS MER

  2. 22. Dagsversens politiska innebörd : hur dagsvers skapar betydelse

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :John Sjösten; [2019]
    Nyckelord :Dagsvers; nyhetstidningar; tema; form; symbolik; Stig Dagerman; Caj Lundgren; Yngve Orrmell; Lotta Olsson; Victor Estby.;

    Sammanfattning : This study investigates the production of political meaning in the Scandinavian tradition of the dagsvers (newspaper poem), that is a particular kind of poetry published in daily newspapers, commenting on public debates and recent events. The dagsvers is a neglected literary genre in the history of Swedish literature. LÄS MER

  3. 23. Tolv år av professionalisering : En kvalitativ studie av Sverigedemokraternas professionalisering av valaffischer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Anna Dahlberg; Elsa Forslund; [2019]
    Nyckelord :Campaign poster; political communication; professionalization; Sverigedemokraterna; Election campaigns; Valaffisch; politisk kommunikation; professionalisering; Sverigedemokraterna; valkampanj;

    Sammanfattning : Valaffischer är ett gammalt traditionellt medium för politiska partier att nå ut med sin kommunikation med. Men trots de nya tillvägagångssätten att nå ut med sin kommunikation tack vare digitaliseringen, är valaffischer fortfarande ett aktuellt medium trots att de har använts under så pass lång tid. LÄS MER

  4. 24. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Nyckelord :enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER

  5. 25. Tolv år av professionalisering : En kvalitativ studie av Sverigedemokraternas professionalisering av valaffischer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Anna Dahlberg; Elsa Forslund; [2019]
    Nyckelord :Campaign poster; political communication; professionalization; Sverigedemokraterna; Election campaigns; Valaffisch; politisk kommunikation; professionalisering; Sverigedemokraterna; valkampanj;

    Sammanfattning : Valaffischer är ett gammalt traditionellt medium för politiska partier att nå ut med sin kommunikation med. Men trots de nya tillvägagångssätten att nå ut med sin kommunikation tack vare digitaliseringen, är valaffischer fortfarande ett aktuellt medium trots att de har använts under så pass lång tid. LÄS MER