Sökning: "medlare kvalitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden medlare kvalitativ.
1. Barns konflikter i den fria leken : Utifrån pedagogers uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att 86 procent av alla barn i Sverige (1-5 år) är inskrivna på förskolor. Barn spenderar mer än hälften av vistelsetiden på förskolan åt fri lek. Fri lek är något barn i förskolan ägnar sig åt dagligen, den ses ofta som en lustfylld aktivitet där barnen som deltar får ett socialt utbyte och gemenskap. LÄS MER
2. Medling vid anledning av brott: En behandling i skymundan : En kvalitativ studie om medlarnas erfarenheter kring samarbetet med polisen samt möjliga lösningar för verksamhetens utmaningar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Victim-Offender Mediation (VOM) is a common measure to handle criminal behaviour among the youth. The treatment has however encountered some difficulties in Sweden given its inefficient implementation and organisation. LÄS MER
3. Hur kommunicerar mellancheferna strategiskt? : Strategizing i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Strategizing är vad människor i en organisation gör när de planerar och medverkar i aktiviteter som ska bidra till företagets riktning. Forskning inom strategizing har tidigare fokuserat på organisationens ledning, men även medarbetarperspektivet kan bidra till en bredare uppfattning, då medarbetarna ofta uppfattar strategisk kommunikation på ett annat sätt. LÄS MER
4. Konflikthantering utifrån fritidslärares perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Då konflikter är en del av livet ville vi med denna studie ta reda på hur fritidslärare hanterar och löser konflikter samt hur de använder konflikthantering som en grund för lärande för eleverna i de lägre åldrarna på fritidshemmen. Då vi båda på ett eller annat sätt varit i kontakt med olika fritidshem kunde vi se att konflikter var något som uppstod konstant. LÄS MER
5. Pedagogers och barns otillräckliga kunskap kring konflikthantering : En kvalitativ studie om hur barn och pedagoger talar om konflikthantering och inkludering.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Fullständig konflikthantering leder till ett samhälle där konflikter blir hanterade på ett konstruktivt sätt. Studiens syfte var att undersöka skillnaderna på pedagogers respektive barns diskuterande, om vad som sker i mötet mellan pedagog och barn vid konfliktsituationer i förskolans verksamhet genom samtal om konflikthantering och inkludering efter konflikter. LÄS MER