Sökning: "medproducent"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet medproducent.

  1. 1. Utveckling av tjänstefiering genom värdekonstellationer : En studie om hur företag med knappa resurser kan tillhandahålla erbjudanden som främjar relationer och en cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hector Follin; Daniel Hallenberg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Value constellation; digitalization; digital transformation; circular economy; Tjänstefiering; värdekonstellation; digitalisering; digital transformation; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Informationsteknologi, IT, och hållbarhetsarbete har blivit två strategiska frågor i nästintill alla företag. Företag måste implementera IT för att optimera nuvarande verksamheter och transformeras till IT-drivna affärsmodeller som kräver hög kompetens och strategiskt tänkande vilket många små- och medelstora företag, SMF, saknar. LÄS MER

  2. 2. “Football Without Fans is Nothing” : En fallstudie om relationen mellan Djurgården Fotboll och dess supportrar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tobias Andersson; Anja Falck; [2017]
    Nyckelord :Stakeholder Theory; Djurgården Fotboll; supportrar; intressenter; stakeholder management; värdeskapande; heterogenitet;

    Sammanfattning : Supportrar är en viktig intressent för fotbollsföreningar. Fotbollssupportrar är konsument av samma produkt som de är medproducent av då de betalar för att gå på fotbollsmatcher samtidigt som de är med och skapar stämningen kring matchen. LÄS MER

  3. 3. Fuck the cistem. En kvalitativ intervjustudie om hur några personer förhandlar könsidentitet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Anna Eriksson; Jessica Juhlin; [2016-01-22]
    Nyckelord :könsidentitet; genus; kön; kropp; diskurs; performativitet;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att studera hur några individer skapar och förhandlar sin könsidentitet. Detta studeras utifrån frågeställningar kring hur kropp och kontext påverkar processen. LÄS MER

  4. 4. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cristoffer Solhall; Erik Bergström; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; e-handel; mathandel; matkasse;

    Sammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER

  5. 5. Från konsument till medproducent : förekomsten och utvecklingen av Community Supported Agriculture i Sverige

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Jenny Sjöblom; [2015]
    Nyckelord :Community Supported Agriculture CSA ; lokala livsmedelssystem; lokalproducerat; hållbar matproduktion; den alternativa livsmedelsrörelsen; småskaligt jordbruk; hållbart jordbruk; urbant stadsbruk; andelsjordbruk; konsumentstödda jordbruk;

    Sammanfattning : Community Supported Agriculture (CSA) is an unconventional model of agriculture expected to contribute to a more sustainable food supply and a sustainable landscape; the development of rural areas; a stronger relationship between producer and consumer and a healthier diet. This study, with a focus on food production and the link between the producer and consumer, describes the origin and current development of CSA in Sweden, including the prerequisites for CSA in a Swedish context. LÄS MER