Sökning: "medveten marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden medveten marknadsföring.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  4. 4. Hur hittade du till Musette? : En fallstudie om vägen till den lojala kunden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennica Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Gemenskap; Grafiskdesign; Kapital; Marknadsföring; Retorik; SD-logik; Word-of-Mouth;

    Sammanfattning : Studiens huvudområde är marknadsföring genom skapandet av gemenskap och spridning genom Word of Mouth (WoM). Att vara medveten om detta område som grafisk designer kan underbygga träffsäkerheten i den grafiska delen av marknadsföring och kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Reklam, integritetsintrång? : En studie om integritet och attityd till individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tigge Nilsson; Alexander Westermark; [2020]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Internet privacy concerns; Personlig integritet; Generation Y; Attityd; Datainsamling;

    Sammanfattning : Mer och mer konsumentdata blir tillgängligt för marknadsförare vilket öppnar upp för individanpassad marknadsföring (IM) riktad mot konsumenter. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur attityden till påverkas av personlig integritet samt hur attityden till IM skiljer sig mellan individer. LÄS MER