Sökning: "medvetenhet självkänsla"

Visar resultat 16 - 20 av 75 uppsatser innehållade orden medvetenhet självkänsla.

  1. 16. Teachers’ Perspectives on Foreign Language Speaking Anxiety : A Qualitative Study of Foreign Language Speaking Anxiety in a Swedish Upper Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Daniel Eriksson; [2020]
    Nyckelord :FLSA; Foreign Language Speaking Anxiety; Oral Production; Reducing Speaking Anxiety; Teachers’ strategies; FLSA; Lärarnas strategier; Muntlig Produktion; Talängslan i främmande språk; Reducera Talängslan.;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to find out about teachers’ awareness, experiences and specific strategies used when dealing with Foreign Language Speaking Anxiety in the subject of English in Swedish upper secondary schools. Five teachers were interviewed to find out about their awareness and experiences of what contributes to Foreign Language Speaking Anxiety, and what manifestations students show who suffer from it. LÄS MER

  2. 17. Designing A Tangible Device for Re-Framing Unproductivity

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Judith Sirera I Pulido; [2020]
    Nyckelord :Tangible User Interface; TUI; Research Through Design; Productivity; Self-care; Self-Awareness; Interaction Design; Tools;

    Sammanfattning : We report on the design of a tangible device for encouraging the acceptance of unproductive time. We first conducted interviews for a better understanding of the subjective experience of productivity. LÄS MER

  3. 18. Rätt kunskap och bemötande kan bidra till att barn med ett utagerande beteende får en positiv tid i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Nathalie Forss; [2020]
    Nyckelord :Självbild; självkänsla; strategier; utagerande barn; välbefinnande;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att synliggöra vilka strategier förskollärare beskriver att de använder i det dagliga arbetet med barn som har ett utagerande beteende och hur deras behov möts. Syftet har vidare varit att ta reda på hur dessa barns självkänsla och självbild stärks för att ett välbefinnande ska främjas. LÄS MER

  4. 19. "Det osynliga" : En litteraturstudie om upplevelsen av att leva med Irritable Bowel Syndrome

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Iman Khodr; [2019]
    Nyckelord :irritable bowel syndrome; limitations; experience; dietary intake; quality of life; diet; health;

    Sammanfattning : Irritable bowel syndrome (IBS) är en sjukdom som leder till en funktionell motorisk störning i mag-tarmkanalen och symtom som förstoppning, diarré, gasbesvär, buksmärta och uppspänd buk är vanligt förekommande. Symtomen leder ofta till stress, depression, ångest vilket kan medföra ett begränsat vardagsliv. LÄS MER

  5. 20. Utomhusundervisning för lärande om biologisk mångfald : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elinor Gustavsson; Ida Hallberg; [2019]
    Nyckelord :utomhusundervisning; biologisk mångfald; naturvetenskap; grundskola; lärande; utbildning; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund Antalet arter på jorden har de senaste åren minskat radikalt och flera instanser, på både nationell och internationell nivå, har upprättat system för att skydda den biologiska mångfalden. Skolan och lärare har en skyldighet att stödja arbetet genom att undervisa om hållbar utveckling och FN:s globala mål där det femtonde målet rör just biologisk mångfald. LÄS MER