Sökning: "mehrabian"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet mehrabian.

  1. 1. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER

  2. 2. The role of authenticity of user-generated content as part of the product presentation in an online shop : A qualitative study of the empirical case of H&M

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mareike Leiser; Carola Gensert; [2019]
    Nyckelord :UGC - authenticity - Product presentation – online visual merchandising;

    Sammanfattning : Background: The following thesis explores the use of UGC pictures as part of the product presentation in the online shop of a fashion retailer. Of interest are four variables and which influence these are having on the perception of the UGC pictures through the lens of authenticity. LÄS MER

  3. 3. En dans på bostadsvisning : En studie om designad musik och dess betydelse för kundupplevelsen på bostadsvisning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Andersson; Victoria Holmgren; [2018]
    Nyckelord :Designad musik; Sinnesmarknadsföring; Kundupplevelse; Bostadsvisningar.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur designad musik på bostadsvisningar påverkar kundupplevelsen genom känslotillstånden glädje och upprymdhet, enligt P-A-D-modellen av Mehrabian och Russell (1974). Kundupplevelsen mäts när det spelas designad musik och ingen musik på bostadsvisning. LÄS MER

  4. 4. Matematiska begrepp i förskolans värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jasmen Mehrabian; Vasso Siameti; [2018]
    Nyckelord :matematik; matematiska begrepp; matematisk förståelse; arbetssätt;

    Sammanfattning : Inledning Studien undersöker hur förskollärarna arbetar med matematiska begrepp i förskolan samt anledningen till att börja med matematik i tidig ålder. Den presenterar hur arbetet med matematik utvecklas i förskolan och hur förskollärarna arbetar med matematiska begrepp och ser till att barnen utvecklar sin förståelse för samband mellan olika begrepp. LÄS MER

  5. 5. Skillnader mellan mäns och kvinnors attityder till företags användande av doftmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Persson; Emelie Hansson; [2016]
    Nyckelord :scent perception; attitudes; Key words: Scent marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Based on excisting theories within marketing and psychology research investigate how scent marketing can affect customers and whether attitudes towards an ambient scent differ between men and women. Methodology: A quantitative study has been conducted with its starting point in positivism. LÄS MER