Sökning: "mejeriindustri"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet mejeriindustri.
1. KEY PERFORMANCE INDICATORS TO INCREASE LOGISTICS PERFORMANCE IN THE DAIRY INDUSTRY : A CASE STUDY IN THE DAIRY INDUSTRY
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The dairy industry is a complex system that involves many stakeholders and processes, from production to distribution. To measure and improve the performance of this system, a comprehensive and reliable Performance Measurement System (PMS) is needed. A PMS is a tool that helps to evaluate the efficiency and effectiveness of supply chain operations. LÄS MER
2. Perceptions of Swedish Dairy Companies and Their Role in Sustainable Development
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna uppsats utforskar författaren hur svenska mejeriföretag uppfattas som hållbara. Både från anställda inom Sverige största mejeriföretags perspektiv och från svenska konsumenters perspektiv. LÄS MER
3. Is the growing demand for plant-based food disrupting the food industry?
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Many industries are following a trajectory where today’s production and consumption patterns are putting unsustainable strain on the health of our planet. One industry with particularly large impact is the animal-based food industry. LÄS MER
4. Den heliga kon : Mejeriindustri i brytningstid 1914–1918
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Swedish dairy industry was established in the late 19th century to provide butter for the evergrowingBritish consumer market. The first world war (1914–1918) reformulated the conditionsof the export dependent Swedish dairy industry and threw farmers and dairy men alike into atime of dwindling profits. LÄS MER
5. Kossan i sociala medier : Personifiering av kon inom marknadsföring av mejeriprodukter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka porträtterandet av kossan inom marknadsföring av mejeriprodukter i sociala medier. Undersökningens analys utfördes på mejeriföretaget Arlas Instagramkonto @arlasverige. LÄS MER