Sökning: "mellangruppsdesign"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade ordet mellangruppsdesign.
16. KOGNITIV BELASTNING VID LÄSNING AV TEXT MED BILDEXEMPEL En experimentstudie av interaktionseffekt mellan textpresentation och bildorganisation
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Cognitive load theory är en välstuderad teori som bygger på intrinsic, extraneous och germane load, tre typer av kognitiv belastning på arbetsminnet. Det har gjorts flertalet studier som visar att faktorer som presentation och organisation av information, tidigare kunskap samt informations svårighetsgrad påverkar kognitiv belastning. LÄS MER
17. Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Only a decade ago, research was limited regarding enjoyment and player motivation in digital games. The aim of this study was to investigate the effect of a developed story in a mobilepuzzle game. LÄS MER
18. Tillit hos sekulaära och religiösa individer i en sekulär välfärdskontext.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Sekulära välfärdskontexter påverkar individer genom att bidra till trygghet och tillit men också genom att minska religiositet. Att tillit till välfärdssystem, medmänniskor eller gud kan härröras från anknytningsmönster har studerats men utlandsföddas tillit i sekulära kontexter har inte studerats utifrån ett välfärdsperspektiv. LÄS MER
19. Simulatorbaserad träning av Eco-driving
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Användandet av simulatorer i utbildningar ökar mer och mer. Simulatorer har använts inom pilotutbildningar och inom medicinsk utbildning länge och det finns mycket forskning som stödjer deras effektivitet. Nu har simulatorerna blivit mer tillgängliga i och med den tekniska utvecklingen och har börjat användas för förarutbildningar. LÄS MER
20. Att växa upp i en digital värld : En experimentell studie av hur co-viewing påverkar deklarativt minne hos tvååriga barn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : De senaste åren har små barns användning av digitala medier ökat och det finns idag en uppsjö av medieinnehåll riktat till denna målgrupp. Forskning visar dock att små barn har svårt att generalisera lärande från skärmar till verkligheten. LÄS MER