Sökning: "mellanhand i marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mellanhand i marknadsföring.

  1. 1. Från kaos till kontroll? : Risker och kontroll med influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Börjesson; Isabella Käll; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer marketingbyrå; varumärke; outsourcing; riskhantering;

    Sammanfattning : Influencers, vanligen associerade med varumärken de gör reklam för, kan publicera innehållsom möts av negativ kritik. Det kan spilla över på företaget de associeras med. Vid företagsökade användning av marknadsföring genom influencers har det blivit naturligt att anlita eninfluencer marketingbyrå (“byrå”) som mellanhand. LÄS MER

  2. 2. Mellanaktörens roll för en levande landsbygd : en fallstudie av Gården Direkt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Kuylenstierna; Karin Andrén; [2019]
    Nyckelord :intermediary; intermediär aktör; mellanhand; marketing; marknadsföring; ; ; livsmedel; svenska livsmedel; levande landsbygd;

    Sammanfattning : Små och medelstora svenska livsmedelsproducenter har svårt att nå ut till marknaden med sina produkter. I Sverige konkurrerar livsmedelsproducenter med livsmedelsprodukter från hela världen. Konkurrens och konsumenters val av livsmedel har skapat svårigheter med överlevnad för företag på landsbygden. LÄS MER

  3. 3. Influencer Marknadsföring – Om samarbetet mellan företag, mellanhand och influencer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Fossum; Hanna Lindhe; [2018]
    Nyckelord :Influencer; Marknadsföring; Influencer marknadsföring; Mun-till-mun marknadsföring; Sociala medier; Mellanhänder; Nätverk; Följare; Subliminal perception; Subliminal marknadsföring.;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie har genomförts där studenterna har arbetat enligt baklängesmetoden med en induktiv ansats. Studenterna genomförde fem stycken semistrukturerade intervjuer med fyra influencers och en mellanhand för insamling av empiri. LÄS MER

  4. 4. Processen för samarbeten inom influencer marketing : Utredande och visualiserande fallstudie om hur man kan förbättra processen för sammankoppling mellan aktörerna inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Mathilda Piirainen; Karoline Arentoft; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Social media; Personer med inflytande; Process; Sociala medier;

    Sammanfattning : This thesis covers how you can streamline the process of linking business relationships within the process of ”influencer marketing”. The phenomenon is based upon the concept that an actor, which is often a company, collaborates with a person with influence to conduct marketing related to a product, service and/or a company brand. LÄS MER

  5. 5. CSR i modeindustrins mellanhandsföretag : en studie om integration och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Axelsson; Emma Svernlöv; [2017]
    Nyckelord :CSR integration; intermediaries; fashion industry; value creation; CSR integration; mellanhandsföretag; modeindustrin; värdeskapande;

    Sammanfattning : In this qualitative study the buying activity for three smaller intermediaries in the Swedish fashion industry have been identified to compare similarities and differences. Further on we studied how CSR is integrated in the activity and which type of value these efforts create for the intermediary. LÄS MER