Sökning: "mellanstadiet åk. 4-6"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden mellanstadiet åk. 4-6.
11. Läsmotivation : Hur fem lärare resonerar om att motivera elever i åk 4-6 till läsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Vi har genomfört en studie med syftet att ta reda på hur fem lärare resonerar om att motivera eleverna till läsning i åk 4–6, samt vilka faktorer på skolan de anser bidrar till elevernas läsmotivation. Studien utgår ifrån en kvalitativ ansats där insamling av data skedde med fem semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
12. Bedömning i ämnet teknik : En studie kring utmaningar och möjligheter med formativ bedömning på mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how teachers assess their students in the technology subject based on formative assessment. As a method, semi-structured interviews were used and conducted with six middle school technology teachers. LÄS MER
13. Matematiklärares kompetensutvecklingsbehov inom IKT : En kvalitativ intervjustudie med lärare i åk 4–6
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Digitization has found its way into the classroom for a long time now and there are lots of tools today that may help teachers make their classes more efficient and improve students learning and motivation skills. This essay examines how nine middle school mathematics teachers use ICT in their teaching. LÄS MER
14. Problemlösning - Vad innebär det? - Åtta lärares resonemang om problemlösning i matematik i åk 4-6.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Problemlösning i ämnet matematik i svenska skolor har utvecklats över tiden. I dagens skola ska en aktiv problemlösningsorienterad undervisning stå i fokus. Sättet att undervisa i problemlösning kan skiljas åt genom begreppen: för, om och genom (Wyndhamn, 1993). LÄS MER
15. Elever i behov av stöd i läs- och skrivutvecklingen : En intervjustudie av svensklärares undervisning för att utveckla läs- och skrivförmågan hos elever i behov av stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svensklärare i årskurs 4-6 arbetar när det gäller att utveckla läs- och skrivförmågan hos elever i behov av stöd. Studiens data har samlats in genom ostrukturerade intervjuer med sex verksamma svensklärare på mellanstadiet. LÄS MER