Sökning: "memory barn"
Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden memory barn.
1. Kvinnors upplevelser av igångsättning : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Att föda barn kan ses som en av de största händelserna man genomgår i livet. Oavsett om upplevelsen är övervägande positiv eller negativ så är det något som stannar kvar i minnet länge. LÄS MER
2. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTION REGULATION AND EPISODIC MEMORY FROM A DEVELOPMENTAL PERSPECTIVE: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Abstract The relationship between emotion and memory has been the subject of several fascinating investigations for decades now. From a developmental perspective, research has demonstrated that episodic/autobiographical memories improve in typically developing children from an early age through adulthood. LÄS MER
3. Det är som att prata om sina barn : En studie om betydelsen av bokhyllan i hemmet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In a time when digitization is increasing, the importance of the physical bookshelf has been questioned. The aim of this study is to investigate the relationship between book enthusiasts and their bookshelf. LÄS MER
4. Barnets röst i rätten - En analys av domstolars värderingar av barns utsagor i barnvåldtäktsmål i förhållande till rättspsykologi och rättssäkerhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : In cases of child rape, evidentiary difficulties can arise as one person’s word often stands against another’s. The courts’ primary task in these situations is to assess the reliability of the child’s oral statement. LÄS MER
5. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER