Sökning: "men s magazines"
Visar resultat 16 - 20 av 67 uppsatser innehållade orden men s magazines.
16. Masculinities and Fatherhood in Parenting Discourses : An Ethnographic Content Analysis of Polish Childcare Magazines for Fathers
Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The aim of this paper is to understand how orthodox masculinities relate to ideals of involved fatherhood in journals aimed for (new) fathers. With the use of Ethnographic Content Analysis, polish parenting magazines are studied. LÄS MER
17. Feminina män och... Maskulina kvinnor? : En kvalitativ interkulturell jämförelsestudie av genuskonstruktion i reklambilder i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien syftar till att genom en kvalitativ metod pröva tillförlitligheten i Geert Hofstedes maskulinitetsdimension (MAS). MAS förklaras ingående i uppsatsens inledande kapitel, men är en del i Hofstedes mer övergripande kulturdimensionsteori, som ämnar att förklara kulturella skillnader mellan olika länder (De Moij & Hofstede, 2010). LÄS MER
18. Ett omslag trovärdigt nog att köpas : En kvalitativ studie om gestaltningen av mannen och kvinnan på tidningsomslag till modemagasin
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Det finns forskare som menar att medierna är med och skapar vår identitet, därför måste vi ställa oss kritiska till de bilder vi ser. Enligt Gillian Rose ska vi med noggrannhet granska de bilder som exempelvis ett omslag har, för där det finns vissa kriterier vi måste ta hänsyn till. LÄS MER
19. Visuella och språkliga resurser för relationsbyggande i reklam : En multimodal analys av träningsannonsers komposition
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Annonser och reklam är en stor del av vår vardag, reklamen har blivit en del av kulturen. Metoderna för att övertyga läsaren blir mer avancerade för varje sekund. I denna uppsats har jag analyserat annonser som publicerats i två olika träningstidningar, en för kvinnor och en för män. LÄS MER
20. Kfvinnor äro också människor : Om språk som maktredskap i normaliseringen av kvinnan som politiskt subjekt under rösträttskampen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Due to the standards and values that characterized our society through history women have had a hidden place in the historiography. By a qualitative media analysis these values have been analysed to find out how women with the right to vote moved the values and how they were described in newspapers and magazines. LÄS MER