Sökning: "meningsskapande i organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden meningsskapande i organisationer.

  1. 1. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Wilhelmina Leopoldson Fallkvist; [2023]
    Nyckelord :Organizational entry; Digital communication; Social presence; Sensemaking; Covid-19; Organisationsinträde; Digital kommunikation; Social närvaro; Meningsskapande; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Socialisering med reducerad interaktion : En fallstudie om nyanställdas upplevelser i en new ways of working organisation

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nelly Nordgren; Sara Rockström; [2023]
    Nyckelord :New ways of working NWW ; organisatorisk socialisering; meningsskapande; nyanställda; tillhörighet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att med en explorativ ansats få en djupare förståelse för hur nyanställda skapar mening av sin nya arbetsroll vid NWW, när den sociala interaktionen inte är lika framträdande. Utifrån ett processperspektiv på organisering kommer den intervjubaserade fallstudien att tolka nyanställdas upplevelser av sin nya roll och tillhörighet vid NWW. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens roll i revisionsprocessen för att upptäcka ekonomisk brottslighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Katrin Nydag; Matilda Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; audit; sensemaking; financial crime; change; organization; Digitalisering; revision; meningsskapande; ekonomisk brottslighet; förändring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen pågår överallt och den utvecklas snabbt. Möjligheterna är många samtidigt som utmaningar finns. LÄS MER

  4. 4. Här ska byggas ett regemente! : Hur erfarenheter och mening skapas i dagens växande armé.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ulf Brandt; Christian Nordlund; [2023]
    Nyckelord :Defense Forces; Swedish army; sensemaking; sensegiving; experiences; lessons learned; organizational development; organization; decision-making; knowledge management; Försvarsmakten; armén; sensemaking; meningsskapande; sensegiving; meningsgivande; erfarenheter; erfarenhetshantering; organisationsutveckling; organisation; beslutsfattande; knowledge management;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utforska hur erfarenheter skapas under upprättandet av ett nytt regemente och hur de påverkar projektet.Studien är kvalitativ och induktiv där empirin inhämtats genom intervjuer och observationer. LÄS MER

  5. 5. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER