Sökning: "mens reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden mens reklam.

  1. 1. Visuell kommunikation i kampanjfilm : Hur budskap kommunicerar genom visuella element.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Emma von Schéele; Matilda Mähler; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kvinnokroppen; Libresse; reklam; mens; tabu.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Libressekommunicerar budskap visuellt i en kampanj. Kampanjen är#wombstories som är till för att uppmärksamma olikakvinnors berättelser och uppmuntra till att våga prata meröppet om kvinnokroppen. LÄS MER

  2. 2. Könsstereotypisk eller jämställd reklam? : En kvalitativ studie om generation Z:s attityd till könsstereotypisk marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lisa Broberg; Beatrice Stefansdotter; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Brand; Commercial; Gender; Marketing communication Visualization;

    Sammanfattning : To reach and motivate an entire generation with different interests and attitudes is not an easy task. Whether it is more profitable to target a broad target group or divide the market by gender, is therefore a big dilemma for many companies. LÄS MER

  3. 3. Den ständigt förändrade mannen : En semiotisk analys av maskulinitet i Volts och Dressmans reklambiler på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Nyman; Oliver Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :reklam; maskulinitet; norm; genus; hegemoni; stereotyp; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Följande studie är en undersökning kring hur modeföretagen Volt och Dressmann framställer maskulinitet i sina inlägg på sociala medier-plattformen Instagram, samt hur denna maskulinitet möjligen förstärks beroende på vilken generation som är målgrupp för företaget. Dressmann och Volt är två av de ledande modeföretagen när det kommer till manligt mode i Sverige, dock har båda företagen inte samma målgrupp, då Volt lockar yngre män samtidigt som Dressmann anpassar sitt mode till främst medelålders män och även äldre än så. LÄS MER

  4. 4. Feminism som handelsvara : Semiotisk filmanalys av Libresse reklamfilm wombstories

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Veronica Olsson; [2021]
    Nyckelord :Feminism; femwashing; kommodifierad feminism; Libresse; menstruation; mens; reklam; reklamfilm; reklamkampanj; Visuell Kommunikation; visuell retorik; woke; #wombstories;

    Sammanfattning : Denna uppsats har undersökt hur Libresse har använt sig av det retoriska tilltalet för att nå ut och påverka sin avsedda målgrupp i reklamkampanjen #wombstories. En semiotisk filmanalys har genomförts där resultatet har analyserats utifrån teorier om kommodifierad feminism, wokeness och femvertising. LÄS MER

  5. 5. Det blåa blodet : Kvinnors erfarenheter av mens och menstruation som socialt stigma

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Amilia Flemell; [2020]
    Nyckelord :Stigma; queer; Mens; stigma; queer; kvinnor;

    Sammanfattning : Följande uppsats är baserad på en kvalitativ inriktning med hjälp av intervjuer med sju personer i åldrarna 15 till 35, med erfarenheter av att leva med mens. Uppsatsen har tillämpat en tematisk analys för att analysera det insamlade materialet. LÄS MER