Sökning: "mentor text"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden mentor text.

  1. 1. Erfarenheter av att handleda operationssjuksköterskor in i yrket : En kritisk incident teknikstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Henrik Andersson; Oscar Kempe; [2022]
    Nyckelord :Experience; Mentoring; Operating room nurse; Nurse specialist; Time; Erfarenheter; Handledning; Operationssjuksköterska; Specialistsjuksköterskestudenter; Tid;

    Sammanfattning : Bakgrund: Operationssjuksköterskan har ansvar för patientsäkerheten och aseptiken på operationssalen. Långa operationsköer och brist på operationssjuksköterskor gör att behovet av operationssjuksköterskor och handledare är stort. LÄS MER

  2. 2. DYAMO Project Report : Report documenting the planning, development and final product of a mobile application developed for the company DYAMO

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonatan Holmbäck; Pontus Asp; [2021]
    Nyckelord :Flutter; App Development; Android; iOS; Mentoring; Chat App; App; Flutter; Apputveckling; Android; iOS; Mentorskap; Chatt-app; App;

    Sammanfattning : DYAMO is a company who strive to empower students to succeed in their studies by setting them up with a mentor that the student can depend on for motivation and help. Furthermore, the students should be able to stay anonymous to the mentors. However, DYAMO does not yet have their own platform to work with. LÄS MER

  3. 3. En samtida diskurs om fenomenet särskilt begåvade elever : Kritisk analys av artiklar i lärarfackliga tidskrifter

    Magister-uppsats,

    Författare :Sara Granberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra den bild som lärarfackförbunden genom sina tidskrifter bidrar till att ge lärare om fenomenet särskilt begåvade elever och deras lärande. Jag avser även synliggöra hur lärares kompetens relativt fenomenet särskilt begåvade elever skrivs fram. LÄS MER

  4. 4. Written Acquisition:Analyzing Teachers’ Perceptions of Genre Pedagogy and Mentor Text Approach to Writing Instruction in Uppersecondary School in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julius Svensson; [2021]
    Nyckelord :Genre pedagogy; mentor texts approach; upper-secondary school; writing; writing ability;

    Sammanfattning : The study’s purpose is to examine teachers’ perceptions of genre pedagogy and mentor texts toteach writing in upper-secondary school. Previously many English teachers in Sweden usedprocess pedagogy to teach writing, an approach that encourages students to create drafts andrevise their texts accordingly. LÄS MER

  5. 5. Imitation PedagogyDeveloping Argumentative Abilities in Swedish Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :Imitation; mentor text; scaffolding; language awareness; language control; critical language;

    Sammanfattning : This essay presents an interventional field study that aims to refine practice in the English classroom in Swedish upper-secondary school by implementing imitation pedagogy. Imitation pedagogy is essentially learning to analyze and imitate texts’ internal structure for developing one’s own production. LÄS MER