Sökning: "mentorskap i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden mentorskap i skolan.

  1. 1. Developing a Knowledge Management System for Consulting Firms : A Framework for Knowledge Sharing in Project-Driven Product Development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Joel Bergqvist; Carl Lindell; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations are becoming more knowledge-intensive in today’s competitive environment. This is important to consider for consultancy firms that are building their business on knowledge as their key resource. Because of the increasingly educated and creative workforce, this shift introduces new challenges in managing knowledge. LÄS MER

  2. 2. Stödstrukturer för nyexaminerade idrottslärare. Får nya idrottslärare rätt förutsättningar? En kvalitativ intervjustudie om vilket stöd som idrottslärare erbjuds eller inte erbjuds under sin första tid i yrket

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Jonathan Hedqvist; [2022]
    Nyckelord :Induktionsfas; Introduktionsperiod; Mentorskap; Occupational sociologi; PE teachers; Verklighetschock;

    Sammanfattning : Ämneslärarprogrammet med inriktning idrott är en femårig lång utbildning och efter studietiden förväntas de nyexaminerade lärarna direkt axla sin roll i yrket med allt vad de innebär. För att enklare acklimatisera sig i sitt nya yrkesliv skulle eventuellt en introduktionsperiod med stöd av exempelvis en mentor kunna vara fördelaktigt. LÄS MER

  3. 3. DYAMO Project Report : Report documenting the planning, development and final product of a mobile application developed for the company DYAMO

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonatan Holmbäck; Pontus Asp; [2021]
    Nyckelord :Flutter; App Development; Android; iOS; Mentoring; Chat App; App; Flutter; Apputveckling; Android; iOS; Mentorskap; Chatt-app; App;

    Sammanfattning : DYAMO is a company who strive to empower students to succeed in their studies by setting them up with a mentor that the student can depend on for motivation and help. Furthermore, the students should be able to stay anonymous to the mentors. However, DYAMO does not yet have their own platform to work with. LÄS MER

  4. 4. Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Bengtsson; Linnea Svensson; [2020]
    Nyckelord :Psykosocial arbetsmiljö; värde; värdeskapande; värdeförstörande; rektor och skolpersonal.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde. Författare: Linnea Svensson och Sanna Bengtsson. Handledare: Elin Bommenel. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Lund Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  5. 5. ”Vi vill ju alla att de kommer ut, förhoppningsvis med en gymnasieexamen men framförallt som lite helare människor” : En kvalitativ studie av heltidsmentorers upplevelser om sin roll för elevers lärande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elin Nilsson; Kajsa Stina Söderström; [2018]
    Nyckelord :heltidsmentorer; mentorskap;

    Sammanfattning : Vi har i vår studie valt att studera heltidsmentorers olika upplevelser och syn på sin roll i gymnasieskolan. Särskilt med fokus på hur de uppfattar sin roll i samspelet mellan elev, lärare och innehållet i undervisningen. LÄS MER