Sökning: "merförsäljning"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet merförsäljning.
11. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER
12. Sambandsexponeringar : Hur påverkar det butikers försäljning?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sambandsexponeringar innebär att två produkter, en basprodukt och en komplementprodukt, exponeras intill varandra, där tanken är att ett intresse ska väckas för komplementprodukten och därmed skapa merförsäljning. I den här studien kommer endast komplementprodukten att undersökas för att se hur exponeringen påverkar försäljningen. LÄS MER
13. Ekonomin bakom dagliga deals
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : På senare tid har dagligdeal-företags affärsmodell blivit föremål för en debatt, där det ifrågasätts om partnerföretag går vinnande ur en dagligdeal-kampanj. Detta examensarbete har undersökt hur lokala företag påverkas ekonomiskt av att göra en kampanj med Groupon och hur vinsten av en kampanj kan maximeras. LÄS MER
14. Lönsamhet med CSR hosMAX Hamburgare
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : När företag engagerar sig i CSR-frågor främjar det miljö och samhälle. Denna rapport utreder hur CSR-arbetet också kan gynna företaget ur ett ekonomiskt perspektiv. LÄS MER
15. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Dagens samhälle erbjuder ett allt svårare marknadsföringsklimat med många konkurrenter. Teknologin har fått en stor plats i det dagliga livet och allt fler företag kommunicerar via kundklubbar genom kanaler som mobil marknadsföring. LÄS MER