Sökning: "merförsäljning"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet merförsäljning.

  1. 11. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Fast; Sara Stefansson; [2015]
    Nyckelord :Hotell; merförsäljning; hotellgäster; gäster;

    Sammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER

  2. 12. Sambandsexponeringar : Hur påverkar det butikers försäljning?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Andersson; Emily Almqvist; Jenny Pålsson; [2014]
    Nyckelord :sambandsexponering; exponeringseffekten; impulsköp; association.;

    Sammanfattning : Sambandsexponeringar innebär att två produkter, en basprodukt och en komplementprodukt, exponeras intill varandra, där tanken är att ett intresse ska väckas för komplementprodukten och därmed skapa merförsäljning. I den här studien kommer endast komplementprodukten att undersökas för att se hur exponeringen påverkar försäljningen. LÄS MER

  3. 13. Ekonomin bakom dagliga deals

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Caroline Österberg; [2012]
    Nyckelord :daily deals; discount; price; product; dagliga deals; rabatt; pris; produkt;

    Sammanfattning : På senare tid har dagligdeal-företags affärsmodell blivit föremål för en debatt, där det ifrågasätts om partnerföretag går vinnande ur en dagligdeal-kampanj. Detta examensarbete har undersökt hur lokala företag påverkas ekonomiskt av att göra en kampanj med Groupon och hur vinsten av en kampanj kan maximeras. LÄS MER

  4. 14. Lönsamhet med CSR hosMAX Hamburgare

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Samuel Nisell; Roni Kaya; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : När företag engagerar sig i CSR-frågor främjar det miljö och samhälle. Denna rapport utreder hur CSR-arbetet också kan gynna företaget ur ett ekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Nahrin Ibrahim; Evelina Manfredson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens  samhälle  erbjuder  ett  allt  svårare  marknadsföringsklimat  med  många  konkurrenter. Teknologin  har  fått  en  stor  plats  i  det  dagliga  livet  och  allt  fler  företag  kommunicerar  via kundklubbar  genom  kanaler  som  mobil  marknadsföring. LÄS MER