Sökning: "merförsäljning"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade ordet merförsäljning.

  1. 16. Svinnet som försvann - en fallstudie av CSR på ICA Malmborgs Tuna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Hagberg; Desirée Holmberg; [2011]
    Nyckelord :Företagsledning; management; Management of enterprises; Ansvarstagande; Resurskocken; Matsvinn; ICA Tuna; CSR; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att beskriva och analysera hur ICA Tuna i Lund aktivt arbetar med att reducera matsvinn genom projektet Resurskocken. Genom en fallstudie av Resurskocken vill vi visa hur denna livsmedelsbutik på ett konkret sätt realiserar företagsansvar, CSR, och förenar det med lönsamhet. LÄS MER

  2. 17. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Ekman; Natalie Karlsson; [2011]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER

  3. 18. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER

  4. 19. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  5. 20. Exponeringars påverkan på konsumenter

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Maria Springfeldt; Madeleine Wågenberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Som butikschef är det viktigt att man visar upp sina varor på ett attraktivt sätt och detta kan man enkelt göra genom en exponering. Det är dock viktigt att man genomför exponeringen på ett genomtänkt sätt och tar hänsyn till vissa faktorer för att konsumenterna verkligen ska uppmärksamma den (Carlsson m.fl. 2002). LÄS MER