Sökning: "merförsäljning"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet merförsäljning.
21. Aktieägarförmåner - En ökad insikt för företag och privata investerare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande uppsats kartlägger svenska och brittiska företag som erbjuder aktieägarförmåner till sina aktieägare. Både för - och nackdelar presenteras för konceptet och vilka branscher som lämpar sig bäst för införande... LÄS MER
22. INS-Modellen: En modell kunskapshöjande konsulters försäljning
Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att skapa en modell för kunskapshöjande konsultföretags arbete med att leverera tjänster till byggbranschen. Efter skapandet testas och appliceras modellen på ett fallföretag för att utvärderas. Metoden bygger på tre steg med start i en verklighet som består av kunskapshöjande konsulter och byggbranschen. LÄS MER
23. Utveckling av teknik och form hos erotisk leksak
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Marknaden för erotikprodukter håller på att förändras. Från att ha varit något undanskymt och skamfullt som ingen erkänner sig hålla på med tar det sig sakta ut i ljuset. Detta leder till en ny marknad med större målgrupper. I det här projektet är målgruppen kvinnor mellan 20 och 50 år. LÄS MER
24. Aktieägarförmåner - Mervärde för aktieägarna? - Möjlighet för företagen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att undersöka om det är möjligt för företag att generera aktieägarvärde på andra sätt än enbart via kursutveckling och direktavkastning, samt att undersöka vilken roll företagens olika typer av ägare har i förhållande till aktieägarförmåner och rabatter. Vidare ämnas undersöka huruvida investerare efterfrågar denna typ av alternativ aktieägarersättning. LÄS MER
25. Vägen till ökad merförsäljning
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Detta examensarbete handlar om hur Agresso kan öka sin försäljning till befintliga kunder genom organisatoriska förändringar. Agresso AB tillhör Koncernen Unit4Agresso som tillverkar och säljer affärssystem samt tjänster kopplat till produkten. LÄS MER