Sökning: "meritvärde"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet meritvärde.
21. Gymnasievalet.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
22. Salutogent ledarskap : en framgångsfaktor för elevers måluppfyllelse
Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen; Umeå universitet/Centrum för skolledarutvecklingSammanfattning : Abstract All headmasters want to lead teachers so that the students will achieve their own goals as well as the goals of the education. The salutogenic leadership is a way to lead in the right direction. This type of leadership depends on Antonovski’s (2005) theory of Sense of coherence. LÄS MER
23. Formativ bedömning – en undersökning av elevers inställning till betyg och övrig feedback
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie har som huvudsyfte att undersöka formativ bedömning ur våra elevers perspektiv. Genom att sätta oss in i vad det formativa arbetssättet innebär och vad Lgr11 säger om detta fick vi en fin möjlighet att samtidigt utvecklas som pedagoger och bedömare. LÄS MER
24. Chefsaspirantprogram som ett kompetensförsörjningsverktyg. : En fallstudie inom Skellefteå kommun.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I takt med den ökande globaliseringen blir det allt viktigare för organisationer att aktivt arbeta för att säkerställa sin kompetensförsörjning. Det råder en brist på färdiga chefer och organisationer behöver därför se över sin interna chefsförsörjning. LÄS MER
25. Formativ bedömning – en undersökning av elevers inställning till betyg och övrig feedback
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie har som huvudsyfte att undersöka formativ bedömning ur våra elevers perspektiv. Genom att sätta oss in i vad det formativa arbetssättet innebär och vad Lgr11 säger om detta fick vi en fin möjlighet att samtidigt utvecklas som pedagoger och bedömare. LÄS MER