Sökning: "mervärd"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet mervärd.
1. Principer bakom skattesatserna för mervärdesskatt i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Tax law is governed by principles, that sometimes may contradict each other and then need to be weighed against each other. In preparatory works the lawmaker gives their account for how the assessment of principles looks like, and it’s possible through preparatory works to analyse which principles the lawmaker considers, how they’re considered, and how they’re weighed against each other. LÄS MER
2. Integritet och oberoende, ideella organisationers livlina.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : 2008 gjordes en - Överenskommelse/ÖK - mellan regeringen, idéburna organisationer inom det sociala området och Sveriges kommuner och landsting, som innehöll parternas gemen-samma vision, gemensamma principer och vilka åtgärder de åtar sig. Ideella organisationer antas ha något unikt och/eller gör något som offentlig verksamhet eller privata företag varken har eller kan göra och detta ger ideella organisationer en särställning, de utgör en särart, vilket antas bidra till ett mervärde till samhället. LÄS MER
3. Integritet och oberoende, ideella organisationers livlina.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : 2008 gjordes en - Överenskommelse/ÖK - mellan regeringen, idéburna organisationer inom det sociala området och Sveriges kommuner och landsting, som innehöll parternas gemen-samma vision, gemensamma principer och vilka åtgärder de åtar sig. Ideella organisationer antas ha något unikt och/eller gör något som offentlig verksamhet eller privata företag varken har eller kan göra och detta ger ideella organisationer en särställning, de utgör en särart, vilket antas bidra till ett mervärde till samhället. LÄS MER
4. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER