Sökning: "mervärde ikea"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden mervärde ikea.

  1. 1. Responsible sourcing and transparency in the home textile industry : the case of cotton

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Catarina Holmsten-Carrizo; [2013]
    Nyckelord :code of conduct; corporate social responsibility; CSR; ethical sourcing; multi-stakeholder initiative; procurement; SSCM; standard; supply chain; value chain ;

    Sammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, has become increasingly important in a globalised world where the responsibilities of companies and governments are somewhat blurry. The textile industry is an industry where long supply chains and raw material production in developing countries are factors adding to the complexity and difficulties of solving ethical issues. LÄS MER

  2. 2. IKEA FAMILY : Mervärde för dig som kund eller ytterligare ett plastkort i plånboken

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Vinnars; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Välkommen in i familjen : värdeskapande genom interaktion

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sofie Johansson; Nina Neste; Ulrica Österåker; [2007]
    Nyckelord :värderingar; värdebaserad management; kommunikation; interaktion; ; sociala konstruktioner; organisation; IKEA; IKEA Family;

    Sammanfattning : IKEA är ett företag som säljer möbler och heminredningsartiklar. Företaget är ursprungligen från Sverige, men är idag etablerat runt om i större delen av världen. Konceptet bakom IKEA är att sälja kvalitetsprodukter till ett lågt pris för majoriteten av människorna. LÄS MER

  4. 4. Vilket mervärde ger det svenska ursprunget en produkt på den australiensiska marknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Karl Karlsson; [2006]
    Nyckelord :Brand; country-of-origin effect; Sweden; Australia.; Varumärke; effekten av ursprungslandsmärkning; Sverige; Australien.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om Sverige som produktland ger ett mervärde åt produkter relaterade till Sverige på den australiensiska markanden. Studien är grundad på en enkätstudie som utfördes på 67 personer i Toowoomba, Australien. LÄS MER