Sökning: "mervärde utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden mervärde utbildning.

  1. 1. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fredrik Arvidsson; Tommy Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Audit; expectation gap; gap; expectations; perceived value; Upper Echelon Theory; core value; added value; corporate management; CEO; CFO; client perspective; Revision; förväntansgap; gap; förväntningar; upplevelser; Upper Echelon Theory; kärnvärde; mervärde; företagsledning; VD; Finansdirektör; klientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens inverkan på byggsektorn : En empirisk undersökning av användarupplevelser och värdeskapande genom implementering av en digitalstrategi

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Abdirahman Abdi; Sara Ali; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Digital strategy; Value creation; Userfriendliness; Usability; Digitalisering; digital strategi; värdeskapande; användarvänlighet; användbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie undersöker användarnas upplevelser av en digital strategi och vilka värden somanvändarna upplever skapas av en digital strategi vid ett internationellt entreprenadföretag iSverige. Dessutom undersöker studien hur en digital strategi bidrar till hållbart byggande. LÄS MER

  3. 3. VÄVEN - Konsthantverkcentrum och ett hus för folket

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Hanna Hagbergh Gilek; [2023]
    Nyckelord :kulturcentrum; hantverk; folkets hus; kultur; Ösmo; utbildning; våtmark; artist-in-residence; rammed earth; Nynäshamn;

    Sammanfattning : Väven grundar sig i nyfikenheten för vad som sker i konstnärernas ateljéer och utforskandet i hur ett rum som ofta upplevs som slutet kan vävas samman med aktiviteten i ett hus för folket.  Projektet är placerat söder om Ösmo i Nynäshamns kommun och innefattar ett konsthantverkscentrum där konstnärer får utrymme att producera, leva och lära i samverkan med publika rum och husets besökare. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Implementing Building Information Modeling (BIM) on Occupational Health and Safety (OHS) During Construction

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jonathan Matthei; [2021]
    Nyckelord :Building Information Modeling BIM ; Occupational Health and Safety OHS ; Construction Hazard Prevention through Design CHPtD ; AEC industry in Germany; Byggnadsinformationsmodell; Arbetsmiljö och säkerhet; Förebyggandet av hälsorisker; Byggindustri i Tyskland;

    Sammanfattning : Health and safety during construction remains a worldwide challenge that the construction industry is facing. The German construction industry recorded an average of 110,000 accidents per year in the period of 2010 to 2019. A discernible trend toward a decrease in occupational accidents is not visible. LÄS MER

  5. 5. Att främja innovation i undervisning och utbildning : En studie om lärstödjande förändringsledning i samband med omställningen till fjärr- och distansundervisning inom gymnasiet våren 2020

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Carina Hall; [2020]
    Nyckelord :#leadership; #learning; #innovation; #offensive quality development; #change management; #digitization; #ledarskap; #lärande; #innovation; #offensiv kvalitetsutveckling; #förändringsarbete; #digitalisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete avslutar Magisterprogrammet i kvalitets- och ledarskapsutveckling vid Mittuniversitet vårterminen 2020. Examensarbetet utgör också en fristående och oberoende studie som är tänkt att komplettera Vinnova-projektet Swedish Edtest som pågår 2020-2022. LÄS MER