Sökning: "meta- pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden meta- pedagogik.
1. Hur lärare påverkas av ansvarsutkrävande beslut och tester : En systematisk meta-aggregerad litteraturgenomgång
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Bakgrund och mål – Tidigare studier har visat att Value-Added Model (VAM) har metodologiska brister och tillsammans med high stake tesing kan både skolor och personal påverkas på oönskade sätt. Denna studies avsikt har varit att undersöka vetenskapliga studier, som omfattat lärares upplevelser av beslut som medförde stora konsekvenser vid införande och tillämpning testresultat och utvärderingar på skolor baserad VAM Metod – Systematisk databassökning genomfördes i Eric 2023-03-10 för studier på engelska. LÄS MER
2. WORKPLACE LEARNING DURING COVIDPANDEMIC: EXPERIENCES, CHALLENGES & POSSIBLE SOLUTIONS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Background & Purpose: The learning context of a public transport company that shifted to remote work during the Covid-19 pandemic has been research3ed. The aim was to explore employees' experiences and their needs concerning organizational settings for workplace learning. LÄS MER
3. THE IMPACT OF PLATFORM- BASED DATAFICATION ON PEDAGOGY
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : urpose: This qualitative meta-synthesis examined how the impact of digital datafication on pedagogical practices in European schools is addressed in existing research. It explored the interplay between school governance, datafication and digitization of teacher and student practices. LÄS MER
4. Considering biographical learining through transformative experiences. Observing an adult’s self-recognised learning and development through experience
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This thesis aims at aiding a better understanding of how a person reacts to and understand their own role and place in changing life contexts. The thesis provides a groundwork for understanding the meta-cognitive processes of self-reflective biographical learning perspectives. LÄS MER
5. Vilken bok ska jag välja? : En jämförande multimodal analys av två läromedel från olika tidsperioder, för nyanlända lågstadieelever.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : This aim of this study is to compare and contrast two textbooks in Swedish as a second language. The main focus is on textbooks written for newly arrived students in primary school. The aim is to see if, and how, written text and pictures worked together to provide opportunities for learning and understanding for the students. LÄS MER