Sökning: "methodology in teaching"
Visar resultat 16 - 20 av 248 uppsatser innehållade orden methodology in teaching.
16. Lärares beskrivningar av möjligheter och utmaningar i matematikundervisning med programmering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter F-3 lärare upplever att de möter när de tillämpar programmering i matematikundervisningen samt vilka kompetenser de anser sig behöva. Enligt tidigare forskning saknar F-3 lärare kunskaper för att lära ut matematik genom att tillämpa programmering i matematikundervisningen. LÄS MER
17. Klimatförändringar en utmaning för lärare i skolan. : En kvalitativ undersökning om lärares kunskaper och hur de undervisar om klimatförändringar.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In today's world, we are experiencing one of the most serious threats to humanity: Climate change. Climate change is an urgent climate emergency.The situation with climate change is profound, and every social actor must be involved to be able to fight this issue. LÄS MER
18. Hjärnstimulans för lärande i VR - en inblick i framtiden för lärande i VR
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Genom att analysera tidigare försök till effektivt digitalt lärande och problem som hör därtill så spekulerar vi kring hur detta forskningsområde och denna designyta kan utvecklas i framtiden. Vi simulerar upplevelsen av att studera och lära sig i ett riktigt klassrum, under riktiga omständigheter, virtuellt. LÄS MER
19. The Use and Effects of Explicit Reading Strategies in the EFL Classrooms of Upper-Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The study aims to investigate the impact of reading strategies within the EFL educational context. It emphasises their implementation within the educational context of English as a Foreign Language (EFL) in upper-secondary schools, addressing the current decline of adolescents’ reading comprehension in English. LÄS MER
20. En kunskapsöversikt om skillnaderna mellan pojkar och flickors läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study presents an overview on the differences in reading comprehension between boys and girls and explores strategies that can be employed to improve reading comprehension for both genders. The methodology employed in this overview follows the steps outlined by Eriksson Barajas etal. (2013). LÄS MER