Sökning: "methodology"

Visar resultat 16 - 20 av 11515 uppsatser innehållade ordet methodology.

  1. 16. Störande Standardavtal - Om standardavtals konkurrensbegränsande effekt vid upphandling av entreprenader

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Erik Bjärholm; [2024]
    Nyckelord :EU-rätt; Frihet att tillhandahålla tjänster; Upphandlingsrätt; Entreprenadrätt; Standardavtal; FEUF; LOU; BKK; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This paper examines whether the use of standard agreements within public procurement of contractors in Sweden constitutes a restriction of the freedom to provide services within EU, which is ensured through article 56 in the Treaty on the Functioning of the European Union. Contract-law is not regulated through law within Sweden but is instead regulated through standard agreements developed by an interest group. LÄS MER

  2. 17. Economic openness and income growth in Africa : A study on the impact of economic openness on income growth in African countries in the period from 2010 to 2020

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Abdelhaleem Hassan; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The objective of this investigation is to analyze the correlation between economic openness and income growth in African nations, elucidating the potential impact of liberalized economic measures on the economic development and prosperity of countries across the continent. Design/Methodology/Approach: The research employs a quantitative methodology, utilizing panel data spanning eleven years, to scrutinize the correlation between economic openness and income growth in Africa. LÄS MER

  3. 18. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  4. 19. Increasing Proactive Healthcare: An Automated Approach Within Screening Process For Breast Cancer

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Theresia Lundkvist; [2024]
    Nyckelord :Healthcare Processes; Automation; Design Thinking;

    Sammanfattning : Breast cancer is the most common cancer and 8 700 individuals in Sweden were diagnosed with breast cancer in 2021. Thanks to improved diagnostic methods and more effective treatment, nine out of ten women who develop breast cancer survive. LÄS MER

  5. 20. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER