Sökning: "metod filmanalys"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden metod filmanalys.

  1. 16. Autenticitet som karaktärsdrag – Den lilla destinationens kamp för överlevnad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jessica Schmid; Rebecka Arbman; Sofie Skotte; [2012]
    Nyckelord :destinationsmarknadsföring; autenticitet; image och upplevelse; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Autenticitet som karaktärsdrag – Den lilla destinationens kamp för överlevnad Nivå: Kandidatuppsats Institution: Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Författare: Rebecka Arbman, Jessica Schmid & Sofie Skotte Handledare: Fredrik Nilsson Bakgrund och problem: Dagens stora utbud av destinationer sätter stor press på marknadsföringens kvalitet, då destinationer måste tävla om turisternas uppmärksamhet. För destinationer är det därför viktigt att, genom att utnyttja sina tillgångar, skapa en positiv image, ett starkt varumärke och en konkurrenskraftig position på marknaden. LÄS MER

  2. 17. Häxa,offer, moder, revolutionär eller fjortis? : En analys av hur kvinnor framställs pånutida svensk film baserade på originalmanus

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Marie Lindberg; Linda Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Filmanalys; genus; kvinnliga stereotyper; originalmanus; svensk film;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Häxa, offer, moder, revolutionär eller fjortis? – En analys av hur kvinnor framställs på nutida svensk film baserade på originalmanus   Seminariedatum: 2011-05-31   Ämne/Kurs: Filmproduktion 7, examensarbete filmproduktion   Författare: Marie Lindberg & Linda Nilsson   Handledare: Maj Asplund Carlsson   Nyckelord: Filmanalys, genus, kvinnliga stereotyper, originalmanus, svensk film.   Syfte: Syftet med vårt arbete är att analysera hur kvinnor framställs i fem svenska filmer med originalmanus och som utspelas i nutiden. LÄS MER

  3. 18. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet

    Författare :Saga Rosén; [2011]
    Nyckelord :political communication; TV-commercial; advertising; rhetoric; visual communication; Politisk kommunikation; reklam; retorik; visuell kommunikation; tv-reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER

  4. 19. Där vilda saker är : en didaktisk metod för att formulera upplevelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Kristin Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :Filmanalys; fenomenologisk analys; didaktisk metod; Where the wild things are;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur man kan bearbeta och formulera upplevelser av en film med hjälp av figural analys. Denna analys har jag hittat i filmvetenskapens fält. Syftet är att med hjälp av denna vidga filmens möjligheter som verktyg i skolan. LÄS MER

  5. 20. She's a lady - Bilder och betydelser av kvinnors sexualiteter

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Stina Zetterdahl; [2009]
    Nyckelord :Feminism; Filmanalys; Sexualitet; Poststrukturalism; Psykoanalys; Identitet; Genus; Makt;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka filmiska skildringar av kvinnor och deras sexualitet samt att analysera och diskutera skildringarna utifrån teorier om genus, makt och film. Arbetet görs utifrån ett feministiskt perspektiv där premissen är att kvinnor underordnas män på grund av sitt kön och att filmens narrativa struktur är utformad efter patriarkala språkstrukturer. LÄS MER